«سيب و سلما» نمونه سينمای دينی است
کد خبر: 2317790
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳

«سيب و سلما» نمونه سينمای دينی است

گروه هنر: رئيس حوزه هنری در مراسم تجليل از عوامل فيلم سينمايی «سيب و سلما» اين اثر را فيلمی دينی، پاك و نجيب دانست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از سوره سينما، مراسم تجليل از عوامل فيلم سينمايی «سيب و سلما» شامگاه چهارشنبه 13 ارديبهشت ماه در سينما آزادی برگزار شد.
در ابتدای اين مراسم كه به همت حوزه هنری برگزار شد، حبيب الله بهمنی كارگردان اين فيلم گفت: من ترجيح می‌دهم درباره فيلم صحبت نكنم، مشك آن است كه خود ببويد نه آنكه عطار بگويد. از دوستانم در حوزه هنری و سازمان توسعه سينمايی سوره برای توليد و نمايش اين فيلم سپاسگزارم. اميدوارم در روزهای آينده اين دوستان در پخش با تبليغات و توجه بيشتر زمينه ديده شدن اين فيلم را فراهم كنند.
وی ادامه داد: اين فيلم را برای تجارت، فروش بالا و ركوردشكنی در گيشه نساخته‌ام، هدفم از ساخت اين فيلم، بيان نكاتی است كه مغفول مانده، ارزش‌هايی كه در جامعه فراموش شده است. پيامبران برای انجام رسالت خود به دنبال حاشيه نبودند، فيلم دينی هم مضمون و مفهومش را بدون جنجال و حاشيه بيان می‌كند، «سيب و سلما» با اين نگاه و هدف ساخته شده است.
اين كارگردان افزود: از دوستانم در حوزه هنری كه زمينه توليد اين فيلم را فراهم كردند سپاسگزارم، رسالت حوزه هنری اين است كه از توليد چنين آثاری حمايت كند، «سيب و سلما» تلنگری به جامعه امروز است، جامعه‌ای كه در آن كم فروشی و گران فروشی وجود دارد، اختلاس چند ميلياردی ديده می‌شود، اين فيلم توجه به لقمه حلال و حرام را به يادمان می‌آورد.
بهمنی در خاتمه سخنانش بيان كرد: «سيب و سلما» در حد بضاعت خود، قدمی است برای ترويج مفاهيم اخلاقی، از دوستان و همكارانم در اين فيلم سپاسگزارم. «سيب و سلما» برای آرشيو ساخته نشده و قرار نيست به فهرست طولانی آثاری اضافه شود كه بايگانی شده‌اند، اميدوارم با تلاش دوستان، «سيب و سلما» فرصت ديده شدن را از دست ندهد.
محسن مومنی شريف رئيس حوزه هنری كه برای تجليل از عوامل و اهدای لوح تقدير به آنها روی سن آمده بود، سخنانش را با تشكر از عوامل فيلم سينمايی «سيب و سلما» شروع كرد و گفت: از عوامل فيلم؛ كارگردان، تهيه‌كننده و نويسنده تشكر می‌كنم، همين طور از سازمان توسعه سينمايی سوره برای توليد اين اثر. اين فيلم نمونه‌ای از سينمای نجيب و پاك ايران است، سينمايی كه به واسطه ارزش‌های اخلاقی‌اش پس از پيروزی انقلاب اسلامی در جهان شناخته و تحسين شد.
وی ادامه داد: هنر اسلامی تذكر دهنده است، «سيب و سلما» چيزهايی را به يادمان می‌آورد كه از آنها غفلت كرده‌ايم، شهيد مطهری می‌گفت: پيامبران مثل مخالفانشان تريبون نداشتند و به دليل اين كه نقاط ضعف مردم را يادآوری می‌كردند، كاری سخت داشتند، اين برخلاف جريان شنا كردن كه رسالت هنر دينی است، ساده نيست. خوشبختانه «سيب و سلما» در اكران‌هايش مورد توجه قرار گرفته و اين نشان می‌دهد مردم اين فيلم و پيامش را پسنديده‌اند.
پس از پايان سخنان محسن مومنی شريف رئيس حوزه هنری، با حضور وی، مهدی عظيمی ميرآبادی (تهيه‌كننده)، حبيب الله بهمنی، سهيل جهان بيگلری مدير عامل سازمان توسعه سينمايی سوره و حبيب ايل بيگی مدير روابط عمومی و امور بين‌الملل حوزه هنری از عوامل فيلم كه در سالن حضور داشتند، با اهدای هدايايی تجليل شد.
هادی ديباجی، سوگل قلاتيان، جعفر دهقان، محمدعلی سليمان تاش و اسماعيل خلج بازيگران، محمدهادی فدوی طراح صحنه و لباس، پرنيا كاظمی پور دستيار اول كارگردان و برنامه ريز، ستار اوركی آهنگساز، كورش عليزاده طراح چهره پردازی، محمود محمدطائمه مدير توليد و حسن كريمی فيلمبردار در اين مراسم حضور داشتند.
captcha