دستان آشكاری در خلق فتنه مذهبی بين شيعيان و اهل تسنن در كار است
کد خبر: 2331248
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۸

دستان آشكاری در خلق فتنه مذهبی بين شيعيان و اهل تسنن در كار است

گروه بين‌الملل: مجتبی امانی، رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر طی ديدار با احمد الطيب، شيخ الازهر تصريح كرد: دستان آشكاری در جهت ايجاد فتنه و شكاف ميان شيعيان و اهل‌ تسنن در كار است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «اليوم السابع» چاپ مصر، در اين ديدار كه ديروز، اول خرداد و پس از انتشار بيانيه الازهر در مخالفت با ساخت حسينيه‌ها در مصر صورت گرفت، مجتبی امانی تأكيد كرد: دستان آشكاری در جهت ايجاد فتنه و شكاف ميان شيعيان و اهل‌تسنن در كار است تا با نشر افكار نادرست و نقل فتواهای دروغين و انتساب آن‌ها به شيعيان فتنه مذهبی خلق كنند.
وی به فتوای مقام معظم رهبری درباره حرام بودن هرگونه اهانت به همسران پيامبر گرامی اسلام(ص)، صحابه آن حضرت و شخصيت‌های برجسته اهل تسنن اشاره كرد و گفت: شيعيان همواره به اين فتوا پايبند هستند.
امانی در ادامه بر لزوم وجود ارتباط مستقيم ميان علمای شيعه و سنی تأكيد كرد و گفت: نبايد به اخبار نادرستی كه درباره هر دو طرف به دست ما می‌رسد، اعتماد كرد.
بر اساس اين گزارش، رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر در اين ديدار حامل پيامی از سوی آيت‌الله مقتدايی، مدير حوزه علميه قم، بود كه در آن بر تحريم به تصوير كشيدن سيمای پيامبر(ص) در ساخت فيلم و سريال از سوی علمای شيعه تأكيد شده است كه اين موضوع مورد استقبال شديد شيخ الازهر قرار گرفت.
مجتبی امانی در اين ديدار به بيانيه الازهر كه روز يكشنبه، 31 ارديبهشت‌ماه، در رابطه با ساخت حسينيه‌ها در مصر صادر شد، نيز اشاره كرد و افزود: ساخت يا عدم ساخت حسينيه در مصر مسئله‌ای كاملاً داخلی است و ما در آن دخالت نمی‌كنيم؛ زيرا معتقديم كه به جمهوری اسلامی ايران ارتباطی ندارد.
وی همچنين يادآور شد كه حسينه‌ها در سراسر جهان وجود دارند و نبايد در امر ساختن حسينيه در مصر مبالغه كرد تا اين مسئله باعث ايجاد هرگونه فتنه مذهبی در ميان سنی‌ها و شيعيان نشود.
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر در پايان از شيخ الازهر به خاطر نقشی كه وی و مؤسسه دينی الازهر در ايجاد تفاهم و تقريب بين مذاهب اسلامی ايفا می‌كند و نيز ايجاد وحدت و همدلی در ميان امت اسلامی برای مقابله با دشمنان آن تشكر كرد.
در پايان اين ديدار شيخ الازهر نيز بر مسئله به رسميت شناختن مذهب تشيع از سوی مؤسسه دينی الازهر تأكيد كرد و نسبت به فتواهای علمای شيعه درباره حرام دانستن ناسزاگويی به صحابه پيامبر(ص) و همسران آن حضرت ابراز خرسندی كرد.
captcha