مجموعه‌ آيت‌الله شيخ هادی نجم‌آبادی به كتابخانه مجلس اهدا شد
کد خبر: 2331267
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲

مجموعه‌ آيت‌الله شيخ هادی نجم‌آبادی به كتابخانه مجلس اهدا شد

گروه ادب: مدير بخش فراهم‌آوری منابع كتابخانه، موزه و مركز اسناد كتابخانه مجلس شورای اسلامی، از اهدای مجموعه‌ آيت‌الله شيخ هادی نجم‌آبادی شامل 310 جلد كتاب چاپ سنگی و نسخه خطی به گنجينه اين كتابخانه خبر داد.

علی‌اكبر زارع‌بيدكی، مدير بخش فراهم‌آوری منابع كتابخانه، موزه و مركز اسناد كتابخانه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اشاره به مجموعه‌های اهدايی به اين كتابخانه در ماه اخير گفت: در يك ماه گذشته، مجموعه‌ای اهدايی شامل 250 عنوان كتاب چاپ سنگی و سربی و 60 عنوان كتاب نفيس نسخه خطی به گنجينه كتابخانه اهدا شد.
وی با بيان اينكه اين مجموعه از سوی خانواده آيت‌الله شيخ هادی نجم‌آبادی به اين كتابخانه اهدا شده است، يادآور شد: در اين مجموعه اهدايی، آثار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف علوم ديده می‌شود كه از جمله نفيس‌ترين آنها آثاری است كه در حوزه تفسير و علوم قرآنی به رشته تحرير درآمده است.
مدير بخش فراهم‌آوری منابع كتابخانه، موزه و مركز اسناد كتابخانه مجلس شورای اسلامی، به آثار ارزشمند در اين مجموعه اشاره و عنوان كرد: از جمله آثار نفيس و ارزشمندی كه در اين مجموعه به چشم می‌خورد می‌توان به تفسير علامه ابی‌السعود، تفسير امام حسن عسكری(ع) در قالب چاپ سنگی، تفسير ابوالفتوح رازی به صورت چاپ سنگی، مناجات خواجه عبدالله انصاری، تخصيص‌البيان اثر ارزشمند شريف رضی و... اشاره داشت.
به گفته زارع‌بيدكی، از آغاز سال تاكنون آثار متعددی در قالب اهدا به گنجينه كتابخانه مجلس شورای اسلامی افزوده شده است كه از اين جمله می‌توان به مجموعه اهدايی پژمان پيروز‌فر اشاره داشت كه در اين مجموعه 3000 جلد كتاب به همراه طرح‌های تحقيقاتی و پايان‌نامه‌های دانشجويی وارد كتابخانه مجلس شد.
وی ادامه داد: اين مجموعه شامل آثاری در حوزه‌های مديريت، حسابداری، هنر و موسيقی، كتب علوم قرآنی، تاريخی، تفاسير و تعداد زيادی طرح‌های تحقيقاتی و پايان‌نامه‌های دانشجويی در زمينه‌های هنر و موسيقی و تاريخ است. در ضمن تعدادی نشريات قديمی صحافی شده مانند مجله دانستنی‌ها‌ و كيهان سال در بين كتاب‌ها ديده می‌شود.
captcha