انتشار نشريه «شاهد ياران» مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر
کد خبر: 2332047
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۶

انتشار نشريه «شاهد ياران» مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر

كارشناس مسئول انتشارات بنياد شهيد كرمانشاه از انتشار نشريه «شاهد ياران» به منظور زنده نگه داشتن خاطره شهدا و شناساندن شهدا به نسل‌های جوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، بهرام اديب بهروز، كارشناس مسئول انتشارات بنياد شهيد استان كرمانشاه ضمن عرض تبريك به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و ايام رجبيه و تولد پنجمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت و شكافنده علم‌ها، با اشاره به حديثی از امام محمد باقر(ع)، گفت: امام باقر(ع) می‌فرمايند، احوال خودت را بر قرآن عرضه كن، اگر رهرو قرآنی و مخالفت با آن نكردی پس بشارت بر تو باد. انشاءالله بتوانيم پيرو سخنان ائمه و قرآن كريم بوده و ادامه‌دهنده راه شهدا باشيم.
وی درخصوص انتشار اين نشريه، بيان كرد: انتشار نشريه «شاهد ياران» با هدف معرفی شهدايی كه چهره كشوری و منطقه‌ای دارند، طرح‌ريزی شده كه تا به حال 80 شماره از اين مجله كار شده است كه سهم كرمانشاه در نشريه 44 به‌نام شهيد آيت‌الله اشرفی اصفهانی در تيرماه 88 و شهيد آيت‌الله عراقی همزمان با سالگرد اين شهيد در شماره 69 به چاپ رسيده است.
اديب با اشاره به اينكه اين طرح در سطح كشور در حال چرخش است، خاطرنشان كرد: محوريت مطالب مجله شامل، زندگی‌نامه و سيره شهيد از زبان ديگران است كه اين كار توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران انجام می‌شود كه جهت تكميل گزارش‌ها از طريق بنياد شهيد به منزل خانواده‌های شهدا، همرزمان و آشنايان شهدا می‌روند و گزارش‌ها را تكميل و در قالب مجله به چاپ می‌رسانند كه به حول قوه الهی امسال هم شماره‌ای ديگر به استان كرمانشاه اختصاص داده شد به نام شهيدمحمد سعيد جعفری.
وی درخصوص زندگی شهيد جعفری گفت: شهيد سيدمحمد جعفری كرمانشاهی در ۱۲ بهمن ۱۳۳۱ در قصر شيرين و در ايام تصدی پدرش بر گمرك خسروی به دنيا آمد. سلسله ايشان از سادات قديمی و اصيل كرمانشاه است و با چهل واسطه به امام حسن‌ابن‌علی ابن ابيطالب(ع) می‌پيوندد. وی حفظ و قرائت قرآن كريم و آموزش احكام شرعی را از ايام دبستان در نزد مربی قرآن خود مرحوم ميرزا علی اصغر بهمانی آغاز كرد كه هوشمندی سعيد از ايام كودكی منجر به اشتغال همزمان او در دروس كلاسيك تا اخذ ديپلم رياضی و پذيرش دوره كارشناسی و آموزش‌های دينی و مذهبی تا به آنجا شد كه از 16 سالگی رسما در مساجد و جلسات دينی به سخنرانی می‌پرداخت.
اين مقام مسئول ادامه داد: از نوجوانی آموزش دروس حوزوی را در نزد روحانيت كرمانشاه آغاز كرد و از محضر اساتيدی چون شهيد محراب، آيت‌الله عطاء‌الله اشرفی، شهيد آيت‌الله بهاءالدين كنگاوری(محمدی عراقی)، آيت‌الله مجتبی و نيز آخوند ملاعلی معصومی همدانی و استاد علی حجتی كرمانی تا آغاز دروس خارج استفاده علمی كرد. پشتكار، استعداد، نفوذ كلام و اطمينان به نفس او از او شخصيتی اثرگذار بر مردم ساخت.
اديب در پايان هدف از انتشار اين مجله را شناساندن شهدا، شخصيت و روحيات معنوی و كارنامه آنها ذكر كرد و گفت: همانطور كه در قرآن كريم در سوره مباركه آل عمران آيه 169 اشاره شده، «گمان نبريد آنان كه در راه خدا كشته می‌شوند مردگانند بلكه آنان زنده‌اند و نزد خدای خويش روزی می‌خورند» اميدواريم با اجرای اين كار بتوانيم دين خود را به شهدای گرانقدر ادا كرده و چون آنان برای برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی جان خود را فدا كردند ادامه دهنده راه اين بزرگواران باشيم.
captcha