ولايت امام رضا، زمانی تحقق می‌يابد كه انسان در عصر غيبت به ولايت فقيه پای بند باشد.
کد خبر: 2341088
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰

ولايت امام رضا، زمانی تحقق می‌يابد كه انسان در عصر غيبت به ولايت فقيه پای بند باشد.

گروه سياسی وا جتماعی: امام جمعه موقت سمنان گفت: ولايت امام رضا و امام زمان،زمانی تحقق خارجی پيدا می كند كه انسان در عصر غيبت دقيقأ به ولايت فقيه پای بند باشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه سمنان، حجت الاسلام و المسلمين سيد جلال احمد پناهی امام جمعه موقت سمنان امروز در آيين افتتاح اين نمايشگاه گفت: بهترين تحفه ای كه ما از ياد امام رضا (ع) می‌توانيم بگيريم اين است كه به مقام رضا، يعنی به خشنودی خداوند نزديكتر شويم»
حجت الاسلام و المسلمين احمد پناهی گفت: ولايت امام رضا و امام زمان،زمانی تحقق خارجی پيدا می‌كند كه انسان در عصر غيبت دقيقأ به ولايت فقيه پای بند باشد.
وی افزود: مهمترين ويژگی امام رضا(ع)،رضا بودن است و ما همانطور كه نام امام رضا را بزرگ می دانيم بايد ياد و راه امام رضا را نيز بزرگ بدانيم.
احمد پناهی با اشاره به ضرورت حفظ حجاب،تصريح كرد: بايد شرايطی فراهم شود كه حضور افراد در مجالس رضوی ،آلوده به گناه نشود چرا كه حضور افراد مختلف با پوششهای مخالف عفاف و حجاب و برنامه هايی كه شبهه دارد ما را از اهداف رضوی دور كرده و امام رضا را می‌رنجاند.
امام جمعه موقت سمنان در بخش ديگری از سخنان خود گفت: با توجه به آيات و روايات بهترين تحفه ای كه ما را از ياد امام رضا می‌توانيم بگيريم اين است كه به نام رضا يعنی خشنودی خداوند ،نزديك تر شويم.
وی افزود: طبق روايات زياد استغفار كردن ،زياد صدقه دادن ،تواضع و فروتنی و ايجاد گشايش برای عيال يكی از عوامل جلب رضايت خدا است.
وی قرب الهی را غايت خلقت آدمی دانست و اضافه كرد: محال است كه انسان به هر چه در دنيا می‌خواهد برسد و خودش را كا ملأ راضی نگه دارد و خداوند هم از او راضی باشد و برای اينكه كسی بداند كه آيا به مقام رضا رسيده يا نه بايد به هر ميزان كه بنده خدا از او راضی است ، خداوند نيز بيش از آن از او براضی باشد.
گفتنی است: نمايشگاه فرهنگ رضوی از 16 الی 21 خرداد در دو نوبت صبح و عصر پذيرای دوستداران و شيفتگان فرهنگ رضوی است.
captcha