قرائت دو نيم‌جزء قرآن در «نسيم وحی» توسط نوجوانان در هر روز
کد خبر: 2345426
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴

قرائت دو نيم‌جزء قرآن در «نسيم وحی» توسط نوجوانان در هر روز

گروه هنر: تهيه‌كننده «نسيم وحی» از پخش دو نيم‌جزء قرآن در دو وعده در هر روز از ايام ماه مبارك ماه رمضان خبر داد.

مهدی خداورديان، تهيه‌كننده برنامه‌های معارفی در شبكه دوم سيما در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) گفت: «نسيم وحی» عنوان برنامه‌ای است كه سال گذشته نيز از شبكه دوم سيما پخش شد و در سی روز ماه مبارك رمضان هر روز يك جزء قرآن در دو بخش سی دقيقه‌ای برای اولين توسط نوجوانان 10 تا 13 سال قرائت شد.
وی افزود: اين نوجوانان از سراسر ايران همچون قم، گيلان و خوزستان در اين برنامه شركت كردند و به قرائت كلام وحی پرداختند.
تهيه‌كننده «نسيم وحی» عنوان كرد: با توجه به استقبال علمای دينی و همچنين مسئولان از پخش اين برنامه امسال هم اين اتفاق خواهد افتاد و برنامه امسال در امامزاده پنج‌تن لويزان ضبط خواهد شد و هر روز 5 نفر از قاريان نوجوان از ميان 15 تا 25 نفر از افراد منتخب به قرائت كلام‌الله می‌پردازند.
وی ادامه داد: امسال با تدبيری كه صورت گرفته مقرر است نمايندگانی از شهرستان‌های مختلف در اين برنامه شركت كنند و نخبگان قرآنی شهرستان‌ها كه مورد تائيد شورای عالی قرآن نيز هستند معرفی شوند.
خداورديان اذعان كرد: يكی از بازوان حمايتی اين برنامه جامعةالقرآن است كه در گزينش قاريان و مرتلان نوجوان مارا ياری می‌كند و اين كار با نظارت شورای عالی قرآن انجام می‌شود.
وی خبر داد: در حاشيه اجرا و ضبط اين برنامه قرائت مجلسی نوجوانان و اذان‌گويی نيز ضبط می‌شود. همچنين قصد داريم دعای سحر ماه مبارك رمضان، افتتاح، وداع و نيز ادعيه روزانه با صدای نوجوانان ضبط و طی ماه مبارك پخش شود.
تهيه‌كننده «نسيم وحی» از برگزاری جلسه‌ای برای گزينش قاريان و مرتلان نوجوان خبر داد و اظهار كرد: طی اين هفته جلسه‌ای برای تست قاريان نوجوان و گزينش حدود 25 نفر از ميان 80 شركت‌كننده برگزار خواهد شد.
وی در پايان خاطرنشان كرد: گزينش قاريان نوجوان با حضور حجت‌الاسلام موسوی به عنوان نماينده سازمان اوقاف و امور خيريه و اساتيد حنيفی و رحمانی كارشناسان شورای عالی قرآن و ميرعارفی نماينده جامعةالقرآن و اينجانب به عنوان تهيه‌كننده برنامه صورت خواهد گرفت.
يادآور می‌شود، قرائت نوجوانان در «نسيم وحی» در ايام ماه مبارك رمضان در هر روز در دو بخش و دو نيم‌جزء، قبل و بعد از ظهر از شبكه دوم سيما پخش می‌شود.
captcha