«نسيم وحی» امروز ميزبان قرائت جزء هفتم قرآن كريم می‌شود
کد خبر: 2359007
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴

«نسيم وحی» امروز ميزبان قرائت جزء هفتم قرآن كريم می‌شود

گروه هنر: «نسيم وحی» عنوان برنامه‌ای به تهيه‌كنندگی مهدی خداورديان است كه به قرائت قرآن كريم توسط قاريان و مرتلان نوجوان می‌پردازد و امروز در امامزاده پنج‌تن لويزان جزء هفتم قرآن كريم قرائت خواهد شد.

مهدی خداورديان، تهيه‌كننده برنامه قرائت قرآن كريم توسط نوجوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) گفت: «نسيم وحی» كاری از گروه معارف شبكه دوم سيماست و طی برگزاری جلسه‌ای اقدام به گزينش قاريان و مرتلان نوجوان كرديم و بيش از 20 نفر از ميان 80 شركت‌كننده‌ها برای قرائت كلام‌الله در اين برنامه انتخاب شدند.
وی افزود: گزينش قاريان نوجوان با حضور و نظارت حجت‌الاسلام موسوی به عنوان نماينده سازمان اوقاف و امور خيريه و اساتيد حنيفی و رحمانی كارشناسان شورای عالی قرآن و ميرعارفی نماينده جامعةالقرآن و اينجانب به عنوان تهيه‌كننده برنامه صورت گرفت.
خداورديان گفت: امروز در حال ضبط جزء هفتم قرآن كريم هستيم. با توجه به اينكه هر جزء در قرآن با خط عثمان‌طه 20 صفحه است، هر يك از نوجوانان در هر برنامه به قرائت 4 صفحه از قرآن اقدام می‌كنند. اين برنامه در سی روز ماه مبارك رمضان هر روز در دو بخش سی دقيقه‌ای (دو نيم‌جزء) پخش می‌شود.
تهيه‌كننده «نسيم وحی» اظهار كرد: نوجوانان قاری بين 12 تا 15 سال سن دارند و از شهرهای مختلف همچون اصفهان، قم، مشهد، تهران و زنجان در اين برنامه حضور پيدا كرده‌اند و در ميان آنان تعدادی از نخبگان و برگزيدگان مسابقات مطرح حضور دارند. برنامه امسال در امامزاده پنج‌تن لويزان ضبط می‌شود و هر روز 5 نفر از قاريان نوجوان به قرائت كلام‌الله می‌پردازند.
وی خبر داد: در حاشيه اجرا و ضبط اين برنامه قرائت مجلسی نوجوانان و اذان‌گويی نيز ضبط می‌شود. همچنين قصد داريم دعای سحر ماه مبارك رمضان، افتتاح، وداع و نيز ادعيه روزانه با صدای نوجوانان ضبط و طی ماه مبارك پخش شود.
تهيه‌كننده و كارگردان «نسيم وحی» گفت: اساتيد حميدی و رحمانی به نمايندگی از شورای عالی قرآن بر قرائت و ضبط برنامه نظارت دارند. مهرداد كمائی كارگردان فنی برنامه است و محمد سليم‌كيا تدوين آن را برعهده دارد.
يادآور می‌شود، قرائت نوجوانان در «نسيم وحی» در ايام ماه مبارك رمضان، هر روز در دو بخش(دو نيم‌جزء)، بخش اول قبل از اذان ظهر و بخش دوم قبل از اذان مغرب از شبكه دوم سيما پخش می‌شود.
captcha