اختتاميه مراسم «طرح هر شهيد يك وبلاگ» در استان كرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 2359017
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸

اختتاميه مراسم «طرح هر شهيد يك وبلاگ» در استان كرمانشاه برگزار شد

كارشناس مسئول انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمانشاه، 12 تيرماه، از اختتاميه مراسم «طرح هر شهيد يك وبلاگ» در اين استان خبر داد.

بهرام اديب بهروز، كارشناس مسئول انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، 12 تيرماه، در اختتاميه مراسم «طرح هر شهيد يك وبلاگ» در استان كرمانشاه، ضمن تبريك اعياد شعبانيه و تبريك ميلاد حضرت بقيةالله‌الاعظم(عج) و تبريك ولادت حضرت علی اكبر و روز جوان گفت: امام حسين(ع) فرموده‌اند «اشبه الناس خلقا»، حضرت علی اكبر(ع)، خلقاً به پيامبر مكرم(ص) است.
وی درباره فضيلت سوره علق، اظهار كرد: در كتاب ثواب الاعمال از امام صادق(ع) روايت شده كه فرموده «هركس سوره علق را قرائت كند شب باشد يا روز و در آن روز يا شبی كه اين سوره را تلاوت كرده از دنيا برود شهيد از دنيا رفته و در قيامت نيز شهيد محشور خواهد شد و اجر و پاداش او مانند آن رزمنده است كه با رسول خدا جهاد كرده باشد». پس مقام شهيد چقدر والا است كه در قرآن و روايات به مقام شهيد و اهميت آن تأكيد شده است.
كارشناس مسئول انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمانشاه، درباره برگزاری اين مراسم، اظهار كرد: مراسم تجليل از وبلاگ نويسان شركت‌كننده در طرح هر شهيد يك وبلاگ مدارس شاهد كرمانشاه با هدف حضور در فضای محازی و متبرك كردن اين فضا به عطر شهيدان در مقابله با جنگ نرم دشمن و در راستای ترويج فرهنگ ايثار و شهاد برگزار می‌شود.
اديب بهروز اظهار كرد: در اين مراسم كه با حضور بيش از 400 دانش‌آموز در مقطع راهنمايی و متوسطه، مديران برخی از ادارات و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان در سالن انتظار برگزار می‌شود، از مديران و مربيان پرورشی تجليل به عمل خواهد آمد و همچنين از تعداد بيش از 60 نفر از وبلاگ‌نويسان برتر كه امتياز بالايی كسب كرده‌اند نيز تقدير خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: سقف امتيازات 100 بوده كه شركت‌كنندگانی كه حداقل امتياز 67 را كسب كرده باشند، به عنوان نفر برتر شناخته خواهند شد. همچنين اين طرح در استان برای اولين‌بار در استان كرمانشاه به طور منسجم اجرا شده و اميد می‌رود كه با حضور ساير مدارس دانشگاه‌ها مراكز فرهنگی و علاقه‌مندان به فرهنگ ايثار و شهادت شاهد بارور شدن بيش از پيش اين چنين طرح‌هايی بوده و در آينده نزديك شاهد تحولی شگرف و روبه رشد و تعالی در اين فضا باشيم.
اديب گفت: در جامعه ما با فراگير شدن رسانه به ويژه رسانه‌های ديجيتال، اين ابزار به عنوان يكی از نهادهای تبليغی دين مطرح بوده و در اين راستا، برنامه‌های گسترده‌ای نيز توسط متوليان امر به فراخور شرايط و به مقتضای مقاطع سنی افراد، تدارك ديده شده است. به عنوان مثال برای گروه سنی پيش‌دبستانی، توليد انواع بسته‌های كمك آموزشی كه عمدتا با رويكرد انتقال آموزه‌های دينی هستند، برای گروه سنی كودك و نوجوان با توليد انواع و اقسام برنامه‌های انيميشن، فيلم، بازی‌های رايانه‌ای و... برای گروه سنی جوانان و بزرگسالان نيز فراگير شدن استفاده از رايانه كه به تنهايی صدها قابليت و ظرفيت مفيد را در مسير ارتقای باورهای دينی يكايك افراد به همراه دارد و رونق خاصی يافته است. بنابراين ما هم با اجرای برنامه در قالب وبلاگ‌نويسی هر شهيد يك وبلاگ درصدد بوديم كه توانايی افراد را بسنجيم و از آنان در آشنايی هرچه بيشتر و بهتر كار در فضای مجازی استفاده كنيم.
كارشناس مسئول انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كرمانشاه، اضافه كرد: نوجوانان وقتی پا به سن 13،14 سالگی می‌گذارند فطرت پاك آنها بيدار می‌شود و در خود احساس عميقی نسبت به پاكی، حقيقت، مذهب و اخلاق پيدا می‌كنند و اين فرصت يك فرصت طلايی تبليغی برای مبلّغان، والدين و مربيان است.
وی درباره وظيفه پدر، مادر، مربی و مبلّغ درباره ارشاد آنها گفت: بايد بداند كه جوان در اين دوران يك حالت استثنايی دارد و بايد با روشی عاقلانه همراه با احترام به شخصيت و غرور جوان آنها را تبليغ و ارشاد كرد.
در پايان اديب خاطرنشان كرد: در اين مراسم از كتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاريخ و وب‌سايت بازی دراز دات كام نيز رونمايی خواهد شد.
captcha