مطلع‌الفجر امت اسلام در ليلةالقدری به رنگ قدس/ همدلی در دفاع از جبهه مقاومت
کد خبر: 2394732
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹

مطلع‌الفجر امت اسلام در ليلةالقدری به رنگ قدس/ همدلی در دفاع از جبهه مقاومت

گروه سياسی: مردم بصير و بيدار ايران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپيمايی روز قدس؛ اين «ليلةالقدر تاريخ اسلام» حماسه‌ای ديگر آفريدند و با محكوم كردن خيانت‌های سران مرتجع عرب تاكيد كردند كه امروز «راه قدس از سوريه» می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، روز جهانی قدس امروز 27 مرداد 91 سی‌و سه ساله شد، اكنون ديگر اين نهال سال 58 به درخت تنومندی تبديل شده است كه همچون چتری سايه خود را نه تنها بر سر ملت‌های اسلامی بلكه بر سر ساير كشورها و ملت‌ها نيز گسترانيده و بيداری اسلامی ميوه پربار چنين درختی است كه امروز كام ملت‌های اسلامی را شيرين كرده است.
امروز حضور جوانان در راهپيمايی روز قدس بيشتر از ساير مردم به چشم می‌آمد هر چند همه مردم آمده بودند اما جوانان با آن شور و نشاطی كه خصلت آنها است به روز قدس طراوت خاصی داده بودند، روز قدس نيز همپای جوانان انقلابی ايران رشد كرد و امروز الهام‌بخش حركت‌های بزرگ در جهان اسلام شده است.
در تهران از ابتدای صبح خيابان‌های اطراف دانشگاه تهران شاهد حضور مردم بود، در دانشگاه تهران موج‌های 8 گانه مردم تهران كه از 8 مسير راهپيمايی خود را آغاز كرده‌اند، به اتمام می‌رسد، مردم تهران در 8 مسير همچون 8 رود خروشان با هر حركت خود قدرتی چند برابر پيدا كردند و سرانجام اين رودهای خروشان به اقيانوسی تبديل شد كه هر نامی كه بر روی آن بگذاريم نمی‌توانيم عظمتش را بيان كنيم؛ اين بزرگ‌ترين تجمع مردمی در جهان اسلام است و مصری‌ها اگر به حضور ميليونی خود در ميدن التحرير می‌بالند، ما نيز حضور ميليونی مردم خود را سال‌ها در ميدان آزادی و دانشگاه تهران و اطراف دانشگاه ديده‌ايم و چه افتخاری بالاتر از اينكه اين حضور سرانجام موجب بيداری اسلامی شد.
امروز دنيای اسلام بيش از هميشه به اين حضور نيازمند است و بهتر است بگوييم اين ملت‌های اسلامی هستند كه خود به اين حضور نيازمند هستند، تا بتوانند در جايگاه ايمان‌آورندگان به اسلام ثابت‌قدم باشند و تنها مسلمانانی نباشند كه روح ايمان در دل آنها نفوذ نكرده باشد، اين روز همچون ليلة‌القدر است با اين تفاوت كه قطعا چنين ليلةالقدری يك روز است و كسانی كه به هر دليلی نتوانستند در اين ليلةالقدر حضور پيدا كنند دچار خسران شده‌اند.
امسال روز جهانی قدس با شعار «روز جهانی قدس؛ بيداری اسلامی نويد بخش آزادی فلسطين» در سراسر كشور و بيش از 70 كشور جهان برگزار شد.
اما قطعا تهران به عنوان مهم‌ترين نقطه مورد توجه رسانه‌های دوست و دشمن است، رسانه‌های استكباری نيز اين روزها هرچند موج تبليغاتی خود را عليه روز جهانی قدس بكار گرفتند اما به دليل آنكه می‌دانند حضور مردمی هرسال گسترده‌تر است، بيشتر تلاش كردند تا به سوريه بپردازند و در تحليل‌های خود سقوط حتمی دولت بشار اسد را به بينندگان خط بدهند.
قطعنامه پايانی راهپيمايی سراسری روز جهانی قدس كه در 9 بند تهيه و تنظيم شده در دانشگاه تهران توسط محسن صباغ قرائت شد، در بخشی از اين قطعنامه آمده است: ملت ايران، حضور گسترده و پرشور خود در اين رستاخيز بزرگ و راهپيمايی سراسری را فرصتی ارزشمند برای ابلاغ پيام روشن و شفاف خود به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انقلاب و نظام اسلامی دانسته و به آنان بويژه آمريكای خبيث كه سمبل زورگويی، ظلم، جنايت، دخالت در امور ملت‌ها و جنگ‌افروزی است و نيز رژيم مفلوك و رو به زوال صهيونيستی هشدار می‌دهيم از تجربه تاريخی 33 سال گذشته عبرت گرفته و از پيگيری تحريم‌های ظالمانه و خصمانه و بكارگيری ادبيات تهديدآميز و جنگ‌افروزانه عليه جمهوری اسلامی دست برداشته و بدانند در صورت هرگونه اقدام تجاوزكارانه عليه تماميت ارضی، منافع و منابع ملی ايران، در كنار نيروهای مسلح مقتدر و سلحشور كشور تحت فرمان ولی امر مسلمين و فرماندهی معظم كل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزيز(مدظله‌العالی) فراتر از جغرافيای منطقه، پاسخ سخت، فراگير و پشيمان‌كننده‌ای به آنان خواهيم داد.
سخنران ويژه اين مراسم رئيس جمهوری كشورمان بود كه در سخنانی تأكيد كرد: امروز مقابله با موجوديت صهيونيسم و رژيم صهيونيستی صيانت از حقوق همه انسان‌‌ها و دفاع از كرامت انسانی و باز كردن راه برای نجات همه بشريت از استعمار و استكبار و فقر بدبختی‌هاست؛ امروز حفظ كيان رژيم صهيونيستی تعهد مشترك اكثر دولت‌های استعماری و استكباری غربی است و از هر چه بگذرند از موجوديت اين رژيم نمی‌گذرند، اما در نقطه مقابل روز قدس، روز اتحاد همه انسان‌ها و جامعه بشری برای پاك كردن لكه ننگ صهيونيست‌ها از دامان جامعه بشری است.
احمدی‌نژاد با اشاره به طراحی اخير رژيم صهيونيستی برای ايجاد دو دولت در سرزمين‌های اشغالی گفت: امروز رژيم صهيونيستی با مطرح كردن اين طرح دست به اقدام فريبنده‌ای زده است؛ رژيم صهيونيستی غده سرطانی است، حتی اگر يك سلول از اين غده در منطقه باقی بماند تفاوتی نخواهد كرد چرا كه آنها انسان‌های سلطه‌طلبی هستند.
برخی حاشيه‌های راهپيمايی روز جهانی قدس در تهران به اين شرح است:
با توجه به زلزله در برخی شهرهای استان آذربايجان شرقی، در تمام مسيرهای راهپيمايی و اطراف دانشگاه تهران صندوق‌هايی برای كمك به مردم زلزله‌زده كشورمان در نظر گرفته شده بود كه با استقبال چشمگير مردمی روبرو شد.
در لاين ميانی بخشی از خيايان آزادی و انقلاب سلامی كه منتهی به دانشگاه تهران می‌شود پرچم‌های رنگارنگی از حزب‌الله، فلسطين و جمهوری اسلامی و عباراتی چون يا حسين برافراشته شده است كه جلوه خاصی به اين دو خيابان بخشيده است.
اعضای اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همزمان با برگزاری راهپيمايی روز قدس در ضلع شرقی ميدان انقلاب مشغول جمع‌آوری امضا برای طوماری با عنوان «جنبش عدم تعهد برای جهان بدون صهيونيست» هستند و مردم اين طومار را امضا می‌كنند.
ميدان فلسطين نيز مملو از جمعيتی است كه اقشار مختلف مردم مخصوصا ورزشكاران در آن ديده می‌شود، در ضلع شمالی ميدان فلسطين پايگاه هنرمندان ويژه راهپيمايی روز قدس برپا شده كه در آن تابلوهای عكسی از مبارزات مردم مظلوم فلسطين به نمايش در‌آمده است.
همچنين در اين ميدان صندوق‌هايی برای كمك به مردم فلسطين و مردم زلزله‌زده كشورمان درنظر گرفته شده است.
جنبه هنری نيز در اين حضور مردمی نمايان است، نمايشگاه «از طواف مكه تا فتح بيت‌المقدس» در چهارراه وليعصر برپا شده است. همچنين دفتر امور ايثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همكاری خانه فرهنگی هنری آفتاب كه متعلق به فرزندان شاهد و ايثارگر است اقدام به برپايی كارگاه زنده هنری ايثارگران در مسير راهپيمايی روز قدس كرده است. برنامه «جمعه به جمعه، خونه به خونه» كه ويژه كودكان است به سرپرستی مجيد قناد كه برای كودكان شناخته شده است، نمايشگاه «راه ناتمام» در طول برگزاری راهپيمای برپا شده است كه ديدگاه شهدا را در مورد روز قدس به نمايش گذارده است، همچنين پوسترهايی تعبيه شده كه نظرات شهدای دوران دفاع مقدس در مورد روز قدس منعكس شده و مردم اين جملات را می‌خوانند.
از جمله زيبايی‌های اين روز در تهران حضور مسئولان كشوری و لشكری در مراسم روز قدس و راهپيمايی آنها در بخشی از مسير با مردم است، رئيس‌جمهور كشورمان در تقاطع خيابان 12 فروردين و خيابان انقلاب اسلامی به سيل مردمی پيوست، همچنين آيت‌الله هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز به راهپيمايی‌كنندگان پيوست.
در خيابان انقلاب اسلامی، بنرهايی حاوی تصاوير شهدای فلسطين نصب شده است، اين افراد در مبارزه با رژيم صهيونيستی به شهادت رسيدند.
غرفه فروش كتاب در اطراف دانشگاه تهران نيز به چشم می‌خورد، در اين غرفه‌ها كتاب «شرح اسم» كه در مورد زندگی‌نامه رهبر معظم انقلاب است، عرضه شده است.
در ضلع جنوب شرقی چهارراه ولی‌عصر(عج) نمايشگاهی با نام «ايستگاه بيداری» برپا شده است كه در اين نمايشگاه تصاويری از كشتار مردم در سوريه توسط تروريست‌ها، اعتراضات مردمی در عربستان و بحرين كشتار مسلمانان ميانمار و آرشيو اخبار بيداری اسلامی به نمايش گذاشته شده است. همچنين كتاب كوچكی به نام «سيمای صهيونيسم» كه شامل اسنادی از جنايات صهيونيست‌ها است به مردم هديه می‌شود.
كميته امداد امام خمينی (ره) با برپايی جايگاه‌های گسترده در مسير راهپيمايی روزه‌داران در روز جهانی قدس از داوطلبان برای شركت در طرح ايتام و محسنين ثبت به عمل ‌آورد.
شعارهايی چون «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر آل سعود كافر»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر اسلام آمريكايی»، «خامنه‌ای رهبر امت ماست، دشمن شيطان بزرگ آمريكا است» و ده‌ها شعار ضدصهيونيستی و ضد استكباری بر زبان مردم جاری شد.
جمعی از بسيجيان منطقه شرق تهران در حاليكه پرچم جمهوری اسلامی، فلسطين و حزب‌الله لبنان در دست دارند، از ميدان امام حسين(ع) به سمت دانشگاه تهران حركت كردند. اين موتورسواران با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ايران و پرچم حزب‌الله، شعارهايی در حمايت از ملت مظلوم فلسطين و محو رژيم صهيونيستی و دفاع از مردم و دولت سوريه سر دادند.
يكی از مهم‌ترين ورق‌های كتاب روز جهانی قدس در تهران حضور بيش از ۷۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی برای انعكاس راهپيمايی راهپيمايی مردم روزه‌دار تهران است.
همراه با مردم مسلمان تهران گروهی از هموطنان كليمی نيز در راهپيمايی رور قدس شركت كردند.
در راهپيمايی روز قدس تهران طوماری خطاب به سران سه قوه برای تغيير نام مؤسسات پولی و بانكی امضا شد. در اين اين طومار از مسئولان خواسته شده تا نام برخی از موسسات پولی و بانكی تغيير كند، زيرا در برخی از اين مؤسسات كه با نام ائمه(ع) نامگذاری شده‌اند، اختلاس‌هايی صورت گرفته است.
شركت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نيز در راستای رفاه حال شهروندان جهت عزيمت به محل برگزاری راهپيمايی روز جهانی قدس در دانشگاه تهران علاوه بر محل‌های هميشگی و مساجدی كه همه هفته از آن مكان‌ها به سمت محل برگزاری نماز جمعه خدمت‌‌رسانی می‌‌شد، مبادرت به برقراری سرويس‌های ويژه رايگان در اين روز كرد.
مردم تهران پس از اين راهپيمايی در صفوف نماز جمعه تهران حاضر شدند، ثمره اين حضور خواب را از چشمان صهيونيست‌ها سال‌ها ربوده است و بيداری اسلامی نيز پُتك محكمی بر تن زخم‌خورده رژيم صهيونيستی شد. ديگر همه می‌دانند تقدير نه تنها فلسطين بلكه امت اسلامی از مسير روز قدس می‌گذرد و اين رازی است كه صهيونيست‌ها و استكبار جهانی به آن پی‌نبرده‌اند.
captcha