فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی رسالت‌ عمده جهاد دانشگاهی است
کد خبر: 2397275
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۳

فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی رسالت‌ عمده جهاد دانشگاهی است

گروه فرهنگ و هنر: مجید غیور با بيان اينكه جهاد دانشگاهی بعد از انقلاب با دو رسالت مهم كار خود را در كشور آغاز كرد، گفت: رسالت اول كار فرهنگی در دانشگاه‌ها و ديگری پرداختن به مسائل پژوهشی است كه اين دو رسالت‌های عمده جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، مجيد غيورمبرهن، رئیس جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی در ديدار با آيت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپايگانی با بيان اينكه جهاد دانشگاهی بعد از انقلاب با دو رسالت مهم كار خود را در كشور آغاز كرد، افزود: رسالت اول كار فرهنگی در دانشگاه‌ها و ديگری پرداختن به مسائل پژوهشی است كه اين دو رسالت‌های عمده جهاد دانشگاهی محسوب می‌شوند.
وی اظهار كرد: بيش از 90 درصد بودجه‌های جهاد دانشگاهی، توسط خود جهاد تأمين می‌شود و خيلی از پروژه‌هايی كه انجام می‌دهيم، برای مردم كاربردی است.
غيور با اشاره به توليد رنگ دانه‌های غذايی ابراز كرد: بسیاری از رنگ دانه‌های غذايی به صورت رنگدانه‌های مصنوعی استفاده می‌شود که بيماری‌های متعددی را ايجاد می‌كند اما برای اولين بار اين رنگ دانه‌ها را به طور طبيعی توليد خواهيم كرد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی گفت: يكسری از خدمات درمانی در مشهد و شهرستان‌های استان و مناطق محروم با تعرفه‌های دولتی اما با تكنولوژی پيشرفته در مراكز درمانی جهاد دانشگاهی انجام می‌گيرد كه خدمات آنها در شمال شرق كشور منحصر به فرد است.
غيور عنوان كرد: در زمينه‌های آموزشی حدود 5 هزار دانشجو را در مشهد و كاشمر تربيت می‌كنيم و يكسری خدمات كوتاه مدت آموزشی مثل كلاس‌های زبان، آموزش‌های مهارت‌های زندگی، ساليانه به بيش از 50 هزار فراگير ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه خبرگزاری‌های ايكنا و ايسنا در زمينه‌های فرهنگی فعاليت می‌كنند، گفت: خبرگزاری‌های ايكنا و ايسنا جزو خبرگزاری‌های موفق كشور هستند كه خبرگزاری ايكنا شعبه خراسان رضوی در بين شعب كشور رتبه نخست را دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی اظهار كرد: در زمينه داخل كشور، فرهنگسرای دانشجويی كه جزو مصوبات هيئت دولت است را در سال جاری دنبال می‌كنيم.
غيور يادآور شد: از برنامه‌های خارج از كشور در زمينه بيداری اسلامی، سازمان دانشجويان جهان اسلام و خبرگزاری جهان اسلام را پيش‌بينی كرده‌ايم تا بتوانيم از پتانسيل‌های فرهنگ جهان اسلام و سازمان‌های اسلامی بيشتر استفاده كنيم و يك ارتباط و لينك با جهان اسلام از طريق سازمان دانشجويان و خبرگزاری‌ها داشته باشيم.
captcha