ضرورت اشراف جهاد دانشگاهی به مسائل دينی و اخلاقی دانشگاه‌ها
کد خبر: 2397278
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۲:۳۶

ضرورت اشراف جهاد دانشگاهی به مسائل دينی و اخلاقی دانشگاه‌ها

گروه انديشه و علم: جهاد دانشگاهی بايد به مسائل دينی و اخلاقی دانشگاه‌ها اشراف داشته باشند زيرا علم بدون دين و اخلاق بی‌فايده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، آيت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپايگانی، مرجع تقليد اسلام در ديدار با مديران جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی با بيان اينكه جهاد دانشگاهی بيشتر هزينه‌های نهاد را خودش تأمين می‌كند، باعث شرمندگی مسئولان است، افزود: اين همه تربيت و فعاليت‌های جهاد دانشگاهی باعث خير و بركت است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌های ما بايد در مدار اسلامی حركت كنند، اهتمام به كسب علم داشته باشند و اساتيد كه در دانشگاه درس می‌دهند بايد مقيد به آن باشند كه شاگردان موفقی را تربيت كنند.
آيت‌الله صافی‌گلپايگانی با اشاره به اينكه دين اسلام، دين علم و جهل‌زدايی است، اظهار كرد: قيمت هر كس به قدر علم اوست و بايد انسان به دانستنی‌های خود مقيد باشد و عمل كند.
مرجع تقليد جهان اسلام بيان كرد: دانشجويان را بايد تقويت كنيم تا در زمينه‌های علمی خودكفا باشيم و محتاج و نيازمند به ديگران نباشيم و اين مهم است كه دانشگاه‌های ما اين طور باشند كه ديگران به ما احتياج داشته باشته باشند و از ما ياد بگيرند.
وی با اشاره به فعاليت‌های جهاد دانشگاهی ابراز كرد: اگر بخواهيم در زمينه‌های علمی پيشرفت داشته باشيم بايد روی فعاليت‌های جهاد دانشگاهی كار بيشتری شود.
آيت‌الله صافی‌گلپايگانی با بيان اينكه اگر كسی بخواهد در مورد فعاليت‌های جهاد دانشگاهی اظهار نظر بكند، يك كتاب می‌شود، بيان كرد: رشته‌های مختلف و مسائلی كه جهاد دانشگاهی بر اساس تمدن، فرهنگ، پيشرفت، منافع، امنيت و محروميت‌زدايی جامعه دارد بسيار مهم است.
وی در خصوص اينكه 90 درصد از هزينه‌های جهاد دانشگاهی توسط خود جهاد تأمين می‌شود، عنوان كرد: مخارج و حقوق‌های زيادی صرف كارهای بيهوده می‌شود لذا بايد كسانی كه بودجه می‌نويسند نسبت به اين سازمان‌ها اهميت بيشتری داشته باشند.
وی با بيان اينكه نقاط ضعف جامعه به خاطر دوری از دين است، افزود: هر كجا در جامعه دچار ضعف هستيم به خاطر دوری از دين و ارزش‌های اسلامی است و اگر به مسائل دينی و اسلامی توجه و اعتقاد داشته باشيم نواقص ما در جامعه از بين خواهد رفت.
وی خطاب به مديران جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی يادآور شد: شما رضای الهی، ثواب و اجر اين كارها را در نظر داشته باشيد تا علم و دانش و اخلاص در جامعه گسترش پيدا كند.
captcha