تأكيد آيت‌الله‌العظمی صافی بر لزوم حفظ وحدت شيعه و سنی در عراق
کد خبر: 2404741
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

تأكيد آيت‌الله‌العظمی صافی بر لزوم حفظ وحدت شيعه و سنی در عراق

گروه سياسی: يكی از مراجع تقليد بر لزوم حفظ وحدت ميان شيعه و سنی در عراق در مقابل دشمنان تأكيد كرد و گفت: هم‌اكنون موقعيت خوبی برای عزتمندی شيعه در عراق پديد آمده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپايگانی، يكی از مراجع تقليد امروز، 14 شهريورماه در ديدار حجت‌الاسلام سيدعمار حكيم با ايشان در سخنانی گفت: هم‌اكنون موقعيت خوبی برای عزتمندی شيعه در عراق پديد آمده است و حفظ اين موقعيت محتاج تدابير حكيمانه است.
وی افزود: در اين موقعيت بايد برای شيعه اتحاد و وحدت نظر ايجاد كرد و شرايط طوری نباشد كه شاهد اختلاف نظر در ميان افراد و گروه‌ها باشيم.
اين مرجع تقليد تأكيد كرد: مخالفان شيعه می‌خواهند مانع ايجاد عزت و اتحاد مسلمانان در عراق شوند، موقعيتی كه هم‌اكنون در عراق پيش آمده بايد محفوظ بماند؛ چراكه اين موقعيت برای هيچكدام از كشورهای عربی پيش نخواهد آمد.
وی تصريح كرد: در كشورهای عربی به اندازه عراق زمينه‌ عزت و عظمت فراهم نيست؛ لذا كسانی كه در اين كشور مديريت می‌كنند بايد تفاهم كامل با هم داشته باشند و از مسائل حاشيه‌ای بپرهيزند.
اين مرجع تقليد عنوان كرد: اميدوارم كمك‌های غيبی الهی و حمايت‌های امام زمان(عج) همچنان در عراق ادامه داشته باشد و مسئولان حكومت و روحانيت عراق بايد بدانند كه مسئوليت آنان در حفظ وحدت و ثبات عراق بسيار سنگين است.
وی در خاتمه گفت: من باز هم بر حفظ وحدت ميان شيعه و سنی در عراق تأكيد می‌كنم و همه بايد به دنبال تقويت وحدت باشند.
captcha