حكم عامل آتش‌سوزی مسجد شيعيان بروكسل به‌زودی صادر می‌شود
کد خبر: 2409697
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸

حكم عامل آتش‌سوزی مسجد شيعيان بروكسل به‌زودی صادر می‌شود

گروه بين‌الملل: روانپزشك قانونی بروكسل، پايتخت بلژيك، اعلام كرد كه عامل آتش‌سوزی عمدی مسجد امام رضا(ع) از نظر سلامت روانی مشكلی ندارد و حكمش به زودی صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «levif»، روانپزشك قانونی بروكسل با اشاره به پايان تحقيقات از وضعيت جسمانی و روحی «رشيد البخاری»، عامل آتش‌سوزی مسجد امام رضا(ع) بروكسل، عنوان كرد: با توجه به آزمايش‌های صورت‌گرفته بر روی اين فرد، به اين نتيجه رسيديم كه رشيد البخاری از نظر روحی و روانی در سلامت كامل به سر می‌برد و اقدام وی عليه مكان عبادی شيعيان با آگاهی كامل انجام گرفته است.
قاضی تحقيق پيش از اين از روانپزشك قانونی خواسته بود تا بررسی كند كه متهم پرونده از نظر روانی مشكلی دارد يا نه؟ كه پس از انجام آزمايش‌های متعدد، روانپزشك از سلامت كامل روانی اين سلفی مراكشی‌تبار خبر داد.
همچنين به گفته مقامات قضايی بلژيك حكم نهايی اين فرد سلفی پس از ارائه گزارش نهايی كميسيون‌های تحقيق كه برای انجام تحقيقات بيشتر به مراكش و ايتاليا سفر كرده‌اند، صادر خواهد شد.
يادآور می‌شود، اسفندماه سال 90، فردی ضمن حمله به مسجد امام رضا(ع) و پرتاب كوكتل مولوتف به داخل اين مركز شيعی، باعث ايجاد آتش‌سوزی شد كه در نتيجه اين اقدام، متأسفانه امام جماعت به‌دليل خفگی ناشی از دود به شهادت رسيد.
پليس بروكسل نيز گزارش داد كه يك فرد 47 ساله را در رابطه با آتش‌زدن مسجد و مركز اسلامی امام رضا(ع) دستگير و اين شخص به جرم خود اعتراف كرده است.
به گزارش پليس بروكسل، رشيد البخاری كه گفته می‌شود از هواداران جريان سلفی‌‌گری است، دليل حمله خود به اين مسجد را طرفداری نمازگزاران اين مكان اسلامی از حكومت سوريه اعلام و تأكيد كرده است كه فقط قصد داشته شيعيان بروكسل را كه حامی سوريه هستند، هشدار داده و آنان را بترساند!
captcha