ضرورت راه‌اندازی دفتر نمايندگی شورای سياست‌گذاری ائمه‌جمعه در قم
کد خبر: 2412843
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۳:۰۵

ضرورت راه‌اندازی دفتر نمايندگی شورای سياست‌گذاری ائمه‌جمعه در قم

كرم رضا پيريايی، 26 شهريورماه، با اشاره به ضرورت راه‌اندازی دفتر نمايندگی شورای سياست‌گذاری ائمه‌جمعه در استان، بر لزوم پيگيری لازم برای تسريع در تأسيس دفتر و انتخاب زمين مناسب برای احداث ساختمان اداری تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، كرم رضا پيريايی، استاندار قم، 26 شهريورماه، در ديدار با رئيس و معاونين شورای سياست‌‌گذاری ائمه‌جمعه كشور، طی سخنانی با اشاره به آثار و بركات فريضه سياسی عبادی نماز جمعه، گفت: نماز جمعه در بين ساير عبادات اسلامی از اهميت و ويژگی خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته برای برگزاری هر چه باشكوه نماز جمعه در استان قم، افزود: در حال حاضر نماز جمعه در قم و پنج شهر استان برگزار می‌شود.
استاندار قم به مجموعه تلاش‌ها و حمايت‌های جدی برای رونق‌بخشی به كانون‌های اقامه نماز جمعه در استان اشاره و خاطرنشان كرد: از محل اعتبارات استانی، كمك‌های خوبی برای ساخت مصلی و تكميل و تجهيز دفاتر و مراكز وابسته به پايگاه‌های نماز جمعه استان صورت گرفته است.
پيريايی با اشاره به درخواست اهالی پرديسان برای ساخت مصلای نماز جمعه در اين منطقه به لحاظ مشكلات مربوط به بعد مسافت، ادامه داد: اين موضوع در دستور كار استان قرار گرفته است.
وی همچنين اهميت تعيين تكليف ساختمان‌های فعلی دفاتر ائمه جمعه در شهرهای سلفچگان، دستجرد و كهك را يادآور شد و برای كمك و مشاركت استان در اين زمينه و صدور مجوز بهره‌برداری دائمی به ستاد نماز جمعه قول مساعد داد.
استاندار قم با اشاره به ضرورت راه‌اندازی دفتر نمايندگی شورای سياست‌گذاری ائمه‌جمعه در استان، بر لزوم پيگيری لازم برای تسريع در تأسيس دفتر و انتخاب زمين مناسب برای احداث ساختمان اداری تأكيد كرد.
در اين جلسه حجت‌‌الاسلام و‌المسلمين تقوی، رئيس شورای سياست‌گذاری ائمه‌جمعه كشور نيز در سخنانی، نهاد نماز جمعه را از تشكيلات وابسته به مقام معظم رهبری و از تأثيرگذار‌ترين نهادهای فرهنگی مذهبی كشور عنوان و خاطرنشان كرد: اين نهاد همواره در عرصه‌های مختلف سياسی، فرهنگی، اجتماعی فعال و نقش‌آفرين بوده است.
وی برگزاری نماز جمعه را يكی از رسالت‌های اصلی اين نهاد دانست و افزود: در حال حاضر در 700 نقطه كشور نماز جمعه اقامه می‌شود.
تقوی با قدردانی از اهتمام جدی استاندار قم در كمك به پيشبرد مسائل نماز جمعه در قم، بيان كرد: ساخت مصلی مناسب برای اقامه نماز جمعه در قم و شهرهای تابعه نيازمند مشاركت مسولان استان است.
رئيس شورای سياست‌گذاری ائمه‌جمعه ضمن محكوميت اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص)، يادآور شد: اهانت‌كنندگان بويی از بشريت و انسانيت نبرده‌اند چرا كه پيامبر عظيم‌الشأن(ص)، بيشترين خدمت را به انسانيت و بشريت كرده است.
captcha