ادامه مسابقات مصحف شريف، ارتقای تكنيك صنعت چاپ قرآن را به همراه دارد
کد خبر: 2418312
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴

ادامه مسابقات مصحف شريف، ارتقای تكنيك صنعت چاپ قرآن را به همراه دارد

گروه ادب: دبير نخستين دوره مسابقات بين‌المللی چاپ مصحف شريف تصريح كرد: ادامه برگزاری اين مسابقات در ارتقای تكنيك صنعت چاپ قرآن و تخصصی شدن بيشتر اين حوزه تأثير بسياری دارد.

محمدرضا پورمعين، دبير نخستين دوره مسابقات بين‌المللی چاپ مصحف شريف، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با ارزيابی اين مسابقات گفت: مسابقات از ديد كمی و كيفی مناسب بود؛ به طوری كه شركت 12 كشور در اين مسابقات حاكی از استقبال مناسب از نخستين دوره آن دارد.
وی افزود: علاوه بر كشورهای اسلامی و همسايه، كشورهايی از اروپا نيز در اين مسابقات حضور پيدا كرده بودند و همين موضوع سبب ارتقای سطح مسابقات و رقابتی شدن بيشتر آن شد.
پورمعين در بخش ديگری از سخنانش به كيفيت مطلوب مسابقات از ديد حجت‌الاسلام و المسملين حميد محمدی، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی اشاره كرد و گفت: استادان حوزه چاپ قرآن كه در اين مسابقه شركت كرده بودند نيز سطح مسابقات را مطلوب ارزيابی كردند.
دبير نخستين دوره مسابقات بين‌المللی چاپ مصحف شريف بر لزوم نگاه تخصصی‌تر به مسابقات از سوی برگزاركنندگان و شركت‌كنندگان تأكيد كرد و ادامه داد: ادامه اين مسابقات سبب ارتقای تكنيك به كار گرفته شده در صنعت چاپ قرآن و فوق تخصصی شدن اين حوزه خواهد شد.
پورمعين، ادامه اين حركت فرهنگی را مطلوب عنوان كرد و گفت: قرار بود كه ارزيابی‌های به دست آمده از تكنيك چاپ، صفحه‌آرايی، جلدسازی و صحافی طی اين مسابقات در دوره‌های بعدی مورد توجه قرار گيرد.
captcha