«اجتماع با شكوه حافظان قرآن و نهج البلاغه حوزه علميه» برگزار می‌شود
کد خبر: 2425192
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱

«اجتماع با شكوه حافظان قرآن و نهج البلاغه حوزه علميه» برگزار می‌شود

گره حوزه‌های علميه:

حجت الاسلام و المسلمين علی مقنی، مدير دفتر قرآن و عترت معاونت تهذيب حوزه‌های علميه كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) تصريح كرد: دفتر قرآن و عترت معاونت تهذيب حوزه‌های علميه در راستای ترويج معارف قرآن و عترت(ع) همايش بزرگ حافظان قرآن و نهج‌البلاغه حوزه‌های علميه را، در قالب آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه در سراسر كشور برگزار می‌كند.
وی با اشاره به اينكه آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه بر اساس مصوبه 81 شورای عالی مبنی بر ارج نهادن به تلاش حافظين قرآن و نهج البلاغه هر ساله در سراسر كشور برگزار می‌شود اظهار كرد: بيش از هزار و 400 نفر از طلاب سراسر كشور به طور همزمان در اين آزمون شركت می‌كنند كه از اين تعداد بيش از هزار نفر از طلابی هستند كه در حوزه علميه قم مشغول به تحصيل و در آزمون شركت خواهند كرد.
حجت الاسلام مقنی اظهار كرد: اين مسابقات از سال 1369 در حال برگزاری است و امسال بيست و دومين دوره برگزاری سراسری اين مسابقات در سراسر كشور است كه در مراكز استان‌های كشور برگزار خواهد شد.
مدير دفتر قرآن و عترت معاونت تهذيب حوزه‌های علميه كشور تأكيد كرد: دفتر قرآن و عترت معاونت تهذيب حوزه‌‍های علميه همزمان با اين آزمون ، مرحله مقدماتی رشته حفظ چهارمين دوره مسابقات سراسری قرآن و حديث حوزه‌های علميه را در سراسر كشور نيز برگزار می‌كند.
وی با بيان اينكه مسابقات سراسری قرآن و حديث دفتر قرآن و عترت در پنج رشته تفسير، تحقيق، قرائت، حفظ و حديث برگزار می‌شود ابراز كرد: تا كنون در اين دوره از مسابقات دو هزار و صد نفر شركت كرده‌اند و از آنجايی كه مسابقات رشته تفسير و حديث همچنان ادامه دارد اين تعداد افزايش خواهد يافت.
حجت الاسلام مقنی با اشاره به اينكه مسابقه قرآن و نهج‌البلاغه و همچنين مسابقات سراسری فرآن و حديث در دو مرحله برگزار می‌شود، اضافه كرد: مرحله اول اين مسابقات به صورت كتبی و مرحله دوم بلافاصله پس از برگزاری آزمون كتبی، آزمون شفاهی به صورت مصاحبه است كه توسط اساتيد برجسته حوزه در رشته قرآن و حديث صورت خواهد گرفت.
مدير دفتر قرآن و عترت معاونت تهذيب حوزه‌های علميه كشور عنوان كرد: آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه و همچنين مرحله مقدماتی رشته حفظِ چهارمين دوره مسابقات سراسری قرآن و حديث حوزه‌های علميه در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در ديگر استانها در مراكز استانها رأس ساعت هشت صبح روز جمعه 14 مهمرماه برگزار خواهد شد.
وی در پايان تصريح كرد: عنوانی كه برای برگزاری اين آزمون و مسابقات برگزار می‌شود «اجتماع با شكوه حافظان قرآن و نهج البلاغه حوزه علميه» است.
captcha