سنت‌های اسلامی در جامعه تضعيف نشود
کد خبر: 2430097
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲

سنت‌های اسلامی در جامعه تضعيف نشود

گروه سياسی: یکی از مراجع تقلید با تأكيد بر اينكه نبايد سنت‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف در جامعه تضعيف شود به انتقاد از روند پرداخت حقوق به ورزشكاران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپايگانی، از مراجع تقلید شیعیان پنجشنبه، 20 مهرماه در ديدار با اعضای فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه نماينده مردم بودن وظيفه سنگينی است، گفت: مسئوليت نمايندگی، مسئوليت ساده‌ای نيست زيرا كه نظارت بر تمام جوانب زندگی يك جامعه‌ بسيار بزرگ و بيش از 70 ميليون جمعيت است و در پيشگاه خداوند متعال همه مسئول هستند.
وی با تأكيد بر اينكه نمايندگان مجلس متعهد‌ند كه بيايند در مجلس و از حقوق مردم، استقلال مملكت و از حيثيات دين و جهات عزّت جامعه دفاع كنند، گفت: نمايندگان بايد مواظب باشند كه همه امور جامعه به‌ویژه فرهنگ و اقتصاد جامعه در حال پيشرفت و ترقی باشد.
اين مرجع تقليد افزود: بايد همه در اين راه با كمال شجاعت ايستادگی داشته باشند و حرف‌ها را بگويند. جاهايی كه نبايد سكوت بكنند، سكوت نكنند و مواظب خير مملكت باشند.
وی با تأكيد براينكه اساس اين انقلاب، جمهوری اسلامی بوده و برپايه قوت و اقتدار است، ابراز كرد: بايد اين قوت باقی بماند و روز به روز پيشرفت كند و توقف نبايد باشد.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی با اشاره به مشكلات اقتصادی مردم گفت: بايد اقتصاد بر اساس اصول صحيح باشد و اشخاص دلسوز بايد در رأس كارهای اقتصادی باشند.
وی با اشاره به روايتی عنوان كرد: در روايت آمده كه گمان نكنيد كه عملی كه شما داريد، شغلی كه داريد، منصبی كه داريد، طعمه‌ای برای شما است كه از آن استفاده‌های شخصی و منفعت‌طلبی ببريد، اين امانت مردم است، امانت خداست، امانت اسلام است، امانت امام زمان(عج) است و مردم از مجلس خيلی انتظار دارند.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی ادامه داد: اظهار نظر نمايندگان مجلس بايد برای اصلاح و بدون غرض‌های خصوصی باشد، لج‌بازی و غرض‌ورزی در امور كشور و مملكت‌داری نبايد باشد.
اين مرجع تقليد با اشاره به تأثير انقلاب در جهان عنوان کرد: ما بايد متوجه باشيم نعمتی كه به‌واسطه اين انقلاب، به دست ما رسيده و اعلام وجودی كه در دنيا كرديم و الان دارند روی ما حساب می‌كنند و اينكه با می‌خواهيم اسلام را پياده بكنيم بايد مواظب باشيم كه حرف اوّلمان ضعيف نشود و بايد از موضع اقتدار اوليه خود كوتاه نياييم.
وی با اشاره به اينكه بايد اسلاميت و هويت اين انقلاب محفوظ بماند و نبايد كمرنگ شود، گفت: بايد مواظب باشيم كه اسلاميت و هويت نظام از بين نرود و ما شاهديم كه روز به روز اسلام و قرآن و مذهب تشيع در جهان در حال پيشرفت است.
وی با تأكيد بر اينكه انتظار دنيا هم از ما زياد است، ابراز كرد: بايد تمسك ما به اسلام و دستوران دينی بيشتر باشد و به‌عنوان مثال بايد كرامت زن را مراعات كرد، حجاب و عفاف را رعايت كرد و از اختلاط زن و مرد جلوگيری كرد،‌ نه اينكه طوری رفتار كنيم كه سنت‌های اسلامی ضعيف بشود.
اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به جايگاه مجلس بيان کرد: قدرت مجلس هم بايد همچنان كه هست پابرجا باشد و مجلس در كمال قدرت وظيفه‌ نظارت خودش را انجام بدهد و اجرا كند.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی با تأكيد براينكه مسئله قانونمندی خيلی مهم است، عنوان کرد: بايد همه‌ مسئولان و مردم به قانون عمل كنند، نه اينكه هر كس برای خودش هرطور كه بخواهد انجام دهد.
وی با اشاره به نامگذاری اين فراكسيون به فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت گفت: وقتی در اين نامگذاری از واژه ولايت استفاده كرده‌ايد بايد ملتزم به اين عنوان باشيد؛‌ زيرا كه مسئله ولايت خيلی معنا دارد و معانی ولايت خيلی زياد است و اميدوارم كه شما ملتزم به اين فراكسيون و عنوانی كه داريد باشيد و هميشه در همه‌ حالات و مباحث مواظب باشيد كه ولايت محفوظ بماند و ولايت ضعف پيدا نكند.
وی با تأكيد بر توجه مسئولان به بيت‌المال اظهار کرد: هر كس می‌خواهد ببيند مملكت در چه سيری و در چه مسيری است، بودجه را بايد ببيند و می‌فهمد وضعيت مملكت، فرهنگ و اقتصادش به چه معناست.
اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: در يكی از روزنامه‌ها خواندم يك مربی ورزش، ماهی بيش از نود ميليون حقوق دريافت می‌كند. چه كسی اين حقوق‌ها را می‌دهد؟ اگر از بيت‌المال باشد همه مسئول هستند؛ شما بايد مردم را درك كنيد و به ياری آن‌ها بشتابيد و توقع مردم از شما خيلی زياد است و قدرت و توانايی شما هم بسيار است.
captcha