آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی دغدغه‌ای جز ترويج شعائر دين و راه اهل بيت(ع) نداشت
کد خبر: 2434345
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷

آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی دغدغه‌ای جز ترويج شعائر دين و راه اهل بيت(ع) نداشت

گروه انديشه: در هر مجمعی كه نام آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی برده می‌شود، رحمت و بركات خداوند نازل می‌شود؛ چرا كه ايشان مخلص امام زمان‌(عج) بودند و در عمر خود راهی جز راه اهل‌ بيت‌(ع) و ترويج شعائر دين را انتخاب نكردند و تمام تلاششان اين بود كه اين راه محقق شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌ گلپايگانی، یکی از مراجع تقلید شیعیان روز جمعه، 28 مهرماه در ديدار اعضای ستاد كنگره «فقيه آگاه» با قدردانی از برگزاركنندگان اين كنگره، به ابعاد مختلف زندگی آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی اشاره كرد و گفت: هدف از اين برنامه‌ها اين است كه ديگران درس بگيرند و بدانند كه بايد زندگی انسان خير و توجه به مكتب اهل‌ بيت(ع) امر به معروف و نهی از منكر و احيای امر دين باشد.
وی تأكيد كرد: بايد خصوصيات و ويژگی‌هايی كه در شخصيت آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی جمع بود به مردم معرفی شود تا همگان اين خط را دنبال كنند و برای آنان پند و موعظه باشد.
آيت‌الله‌العظمی صافی‌ گلپايگانی با بيان اين‌كه درخصوص شخصيت ايشان هر چه گفته می‌شود كم است، تصريح كرد: در هر مجمعی كه نام آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی برده می‌شود، رحمت و بركات خداوند نازل می‌شود؛ چرا كه ايشان مخلص امام زمان‌(عج) بودند و در عمر خود راهی جز راه اهل‌ بيت‌(ع) و ترويج شعائر دين را انتخاب نكردند و تمام تلاششان اين بود كه اين راه محقق شود.
آيت‌الله‌العظمی صافی به تلاش‌های آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی در زمان رضاخان و بعد از آن برای حفظ مكتب اهل‌ بيت(ع) اشاره كرد و گفت: ايشان در زمان رضاخان تلاش كردند كه مردم از مسير ائمه(ع) خارج نشوند؛ به طوری كه شخصاً مجالس اهل‌ بيت‌(ع) را بر پا می‌كردند و منبر می‌رفتند و به مردم يادآوری می‌كردند.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: اين مرجع فقيد استقامت خوبی در برابر هجوم كذايی رضاخان داشتند؛ دانستن اين مسائل برای همه لازم است تا در تاريخ ذكر و بيان شود.
وی افزود: بايد خدمات و تلاش بزرگان و اشخاصی كه در كنار آيت‌الله‌العظمی حايری بودند تا حوزه باقی بماند معرفی شوند؛ آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی بعد از رضاخان نيز در عرصه‌های مختلف ظاهر شدند و فكر و ذكرشان ترويج دين و شعائر و تربيت طلاب بود.
اين مرجع تقليد با بيان اين‌كه نسل آينده بايد بداند كه بزرگان در گذشته با چه زحماتی توانسته‌اند از دين نگهداری كنند و مردم را در مسير اهل‌ بيت‌(ع) قرار دهند، تصريح كرد: برگزاری كنگره و بزرگداشت بزرگان برای آن است كه مردم زندگی خود را با آنان تطبيق دهند.
وی بيان کرد: طلاب و فضلا و مدرسين حوزه نيازمند شناخت سيره و روش بزرگان هستند و همه بايد از شخصيت بزرگان دين از جمله آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی الگو بگيريم.
وی در پايان با بيان خاطره‌ای از آيت‌الله‌العظمی گلپايگانی گفت: ايشان هيچ وقت از خط مستقيم منحرف نشد و هميشه در برابر مشكلات استقامت داشتند و منافع شخصی را فدای رضايت امام زمان‌(عج) كردند.
captcha