نمايشگاه «محراب انديشه» در حرم كريمه اهل بيت(س) گشايش می‌يابد
کد خبر: 2438068
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

نمايشگاه «محراب انديشه» در حرم كريمه اهل بيت(س) گشايش می‌يابد

گروه هنر: نمايشگاه محراب انديشه با هدف معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قم از امشب، ششم آبان‌ماه به مدت يك هفته با حضور امام جمعه قم گشايش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، در نمايشگاه محراب انديشه كه از امشب، ششم آبان‌ماه به مدت يك هفته با حضور امام جمعه قم گشایش می‌یابد، 12 كشور اسلامی به معرفی وضعيت مساجد خود و آداب و رسوم دينی كشورشان می‌پردازند و خبرگزاری ايكنا در كنار المصطفی نيوز و خبرگزاری ابناء نيز در بخش بين‌الملل اين نمايشگاه حضور دارند.
اين نمايشگاه از 6 تا 12 آبان‌ماه همزمان با دهه ولايت يعنی از عيد قربان تا غدير در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) داير است و علاقه‌مندان از ساعت 16 تا 22 می‌توانند از اين نمايشگاه بازديد كنند.
عمل به منويات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت اطلاع‌رسانی هنرمندانه فعاليت‌های صورت گرفته در كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، توجه به نقش اين كانون‌ها در احيای جايگاه واقعی مسجد طراز اسلامی از جمله اهداف اين نمايشگاه است.
اين نمايشگاه در قم از روز عيد قربان آغاز به كار می‌كند و همزمان با عيد سعيد غدير هم به كار خود پايان می‌دهد، مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه با حضور توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در روز شنبه، ششم آبان‌ماه برگزار و آيين اختتاميه نيز روز جمعه، 12 آبان‌ماه در اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود.
بخش شجره كه محفلی برای ارتباط و همفكری و همچنين برگزاری نشست‌های نمايشگاه است، بخش محراب محتوی برنامه‌های روحانی محور، حضور شامل توانمندی‌ها و قابليت‌های كانون‌ها، طهارت انديشه و روح شامل برنامه‌های آموزشی و تربيتی، گلدسته محتوی بخش عمومی شامل مسابقات و برنامه‌های ديگر، بخش همسنگر با حضور دستگاه‌های مرتبط با مساجد، ره‌توشه شامل ارائه و فروش محصولات فرهنگی مرتبط با مسجد و بخش گلشن انديشه شامل بخش مفهومی نمايشگاه، هشت بخش عمومی اين نمايشگاه را تشكيل می‌دهند.
يكی از غرفه‌های اين نمايشگاه كه می‌توان به‌صورت ويژه به آن اشاره كرد غرفه «ايده‌پردازی» است كه در آن به معرفی و ارائه ايده‌های نو در مساجد پرداخته می‌شود همچنين از ديگر غرفه‌های مورد توجه اين نمايشگاه، غرفه خانه ديجيتال است كه در كنار ارائه نرم‌افزارها و بازی‌های مناسب برای كودكان و نوجوانان، خانواده‌ها را با اينترنت پاك كه در مساجد ايجاد شده آشنا می‌كند.
از ديگر غرفه‌های مورد نظر اين نمايشگاه می‌توان به غرفه افتخارآفرينان اشاره كرد كه به ارائه افتخارآفرينان در عرصه مساجد از امام جماعت تا اعضای كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد می‌پردازد.
مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه ساعت 16 روز شنبه، ششم آبان‌ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام سعيدی، امام جمعه قم و توليت آستان مقدسه و همچنين تعدادی از مسئولان استانی و مسئولان كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برگزار می‌شود.
مراسم اختتاميه نيز از ساعت 9 تا 11 جمعه، 12 آبان‌ماه در سالن شهيد آوينی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با سخنرانی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
captcha