نفرات برتر جشنواره قرآنی «مدهامتان» در آذربايجان شرقی معرفی شدند
کد خبر: 2447720
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

نفرات برتر جشنواره قرآنی «مدهامتان» در آذربايجان شرقی معرفی شدند

گروه فعاليت‌های قرآنی: نفرات برتر مرحله استانی هشتمين جشنواره قرآنی «مدهامتان» كانون‌های فرهنگی ‌ـ هنری مساجد آذربايجان شرقی امروز، 23 آبان در تبريز معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، در جشنواره قرآنی «مدهامتان» در آذربايجان شرقی در رده سنی بالای 16 سال در رشته قرائت، صابر افتخاری از تبريز، شهرام عباسزاده از بناب و سيدوحيد سياحی از مراغه و در رشته ترتيل، هادی بزرگی از تبريز، رضا زمانی از ورزقان و عليرضا شريفی از عجب‌شير به ترتيب مقام‌های اول تا سوم را كسب كردند.
يحيی راثی از تبريز ، محمد ملازاده از مرند و سيد محمد اكبری‌كيا از تبريز نيز توانستند رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ كل را به دست آورند. مهدی اباذری، اكبر قنبری و اكبر ستاری بهنام هر سه از تبريز مقام‌های اول تا سوم رشته حفظ 20 جزء و محمد تقی سابقی، سيد حامد شكوری و رضا محمد پور هر سه از تبريز رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ 10 جزء رده سنی بالای 16 سال را كسب كردند.
ايوب عباديان از تبريز، اكبر تعاونی از اهر و حامد عباسپور از كليبر نيز توانستند رتبه‌های اول تا سوم رشته اذان بالای 16 سال را به خود اختصاص دهند. در رده سنی زير 16 سال نيز، رضا وطن پرست از شبستر، هادی يعقوبی از ميانه و مجتبی خانزاده از اهر حائز رتبه اول تا سوم رشته صحت قرائت اذكار نماز شدند.
مقام‌های اول تا سوم رشته اذان اين رده سنی نيز، نصيب محمد حسين تقی زاده از تبريز، علی انگوتی از ميانه و محمد مهدی غفار پور از بناب شد. در اين رده سنی در رشته حفظ 7 جزء ميلاد عاشقی از تبريز، امين فرج پور از بناب و جواد بهی از تبريز و در رشته 5 جزء نيز سينا علی‌وند از كليبر، محمد محمودی و اميرضا زارعان هر دو از تبريز موفق به كسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.
امير حسين نوری‌زاده از اهر، محمد حسين تيغی از عجب‌شير و محمدمهدی حسن‌زاده از تبريز صاحب رتبه اول تا سوم رشته حفظ 2 جزء رده سنی زير 16 سال شدند. رتبه اول رشته ترتيل را نيما طباخی از تبريز به دست آورد و به دليل عدم كسب 70امتياز از 100 امتياز، نفرات اول و سوم معرفی نمی شوند.
نفرات برتر ازمون كتبی رشته مفاهيم و تفسير به زودی اعلام می شود.
جشنواره ياد شده در رشته‌های قرائت، تفسير، حفظ، ترتيل، اذان، مفاهيم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذكار نماز برگزار شده و نفرات اول هر رشته در مرحله كشوری كه در اهواز برگزار می شود حضور خواهند يافت.
اين جشنواره با حمايت دبيرخانه هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان و مشاركت مالی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مديريت اجرايی كانون فرهنگی هنری شهيد نهادی و كانون فرهنگی هنری علامه طباطبايی تبريز در 19 آبان با شركت 120 نفر از منتخبين مراحل شهرستانی در مسجد نور تبريز برگزار شد.
يادآور می‌شود كه مرحله شهرستانی اين جشنواره در شهرستان‌های تبريز، مرند، بناب، مراغه، هريس، اهر، شبستر، سراب، ميانه، عجب‌شير، كليبر و هشترود با شركت بيش از 90 نفر برگزار شد.
captcha