تحقق اقتصاد مقاومتی نيازمند تغيير شيوه زندگی است
کد خبر: 2451187
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷

تحقق اقتصاد مقاومتی نيازمند تغيير شيوه زندگی است

گروه اجتماعی: رئيس دانشكده علوم قرآنی ايلام گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه نيازمند تغيير شيوه زندگی، صرفه جويی و افزايش توليد داخلی است و امروز اقتصاد مقاومتی بايد به فرهنگ عمومی در بين اقشار مختلف جامعه تبديل شود.

اصغر شريفی‌راد، رئيس دانشكده علوم قرآنی ايلام در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه ايلام، اظهار كرد: فرهنگ ناب انقلاب و اسلام، مقوله‌ای كارآمد، تأثيرگذار و نتيجه بخش در طول 33 سال از عمر پر بركت انقلاب اسلامی بوده است.
وی با بيان اينكه با استفاده از فرهنگ ناب انقلابی و اسلامی در طول اين مدت بر همه مشكلات چيره شده و دشمنان را ناكام كرده‌ايم، افزود: دشمنان قسم‌خورده انقلاب اكنون كه در ديگر عرصه‌ها در مقابله با ملت ايران شكست خورده‌اند بر روی مسئله اقتصادی متمركز شده‌اند.
شريفی‌راد با اشاره به اينكه دشمن در بحث اقتصادی به‌عنوان اهرم فشار برای به زانو درآوردن ملت ايران و عقب‌نشينی از مواضع اصولی نظام استفاده می‌كند، تصريح كرد: امروز اقتصاد مقاومتی بايد به فرهنگ عمومی در بين اقشار مختلف جامعه تبديل شود.
رئيس دانشكده علوم قرآنی ايلام با بيان اينكه فرهنگ مقاومت يكی از سياست‌هايی بود كه امام راحل(ره) آن را عمومی كرد،گفت: مردم مقاوم ايران اسلامی، با استفاده از اين فرهنگ ناب، توانست دشمن تا بن دندان مسلح را در 8 سال جنگ تحميلی به زانو درآورد.
وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در موارد مختلف اشاره كرد و يادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با دورانديشی بالا، سال ها پيش توطئه دشمنان را پيش بينی و رصد كردند و اصول مهمی برای مقابله با دسيسه‌های بدخواهان را به مردم عرضه داشتند.
شريفی‌راد تصريح كرد: با رعايت اصول انقلاب و عمل به فرامين رهبری، ملت ايران می‌تواند به راحتی از اين فشارها و تحريم‌های دشمنان عبور كند.
رئيس دانشكده علوم قرآنی ايلام، به برگزاری آيين‌های ويژه ايام محرم در استان اشاره كرد و گفت: برنامه‌ها و مراسم عزاداری سالار و سرور شهيدان بايد به گونه‌ای در استان برگزار شود كه در راه تبيين ارزش‌های اين قيام بويژه امر به معروف و نهی از منكر مؤثر و مفيد باشند.
وی با بيان اينكه بايد مراقب بود در اجرای مراسم عزاداری‌ها مزاحمتی برای مردم ايجاد نشود، افزود: در سخنرانی‌ها و مراسم بايد ابعاد مختلف قيام نهضت عاشورا برای مردم بويژه جوانان و نوجوانان به خوبی تبيين شود.
شريفی‌راد با اشاره به اينكه هدف قيام امام حسين(ع) مقابله با كانون ظلم، فساد، زورگويی و امر به معروف و نهی از منكر بوده است، خاطرنشان كرد: سرور و سالار شهيدان با قيام خود در مقابل طاغوت درس زندگی توأم با آزادگی و انسانيت به بشر داد.
captcha