مشاركت يک‌هزار دانشجوی دانشگاه آزاد زنجان در مسابقات قرآن
کد خبر: 2453002
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵

مشاركت يک‌هزار دانشجوی دانشگاه آزاد زنجان در مسابقات قرآن

گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، از حضور بيش از هزار دانشجو در مسابقات قرآن و عترت دانشجويان اين دانشگاه خبر داد.

عباس قنبری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، با اشاره به اين‌كه هجدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‎های آزاد اسلامی كشور همزمان با سال‌تحصيلی امسال در واحد زنجان برگزار می‌شود، ابراز كرد: اين مسابقات در سه گروه اساتيد، دانشجويان و كاركنان و در دو بخش كتبی و شفاهی همزمان با آذرماه امسال در دانشگاه آزاد واحد زنجان برگزار خواهد شد.
وی افزود: بخش كتبی اين دوره از مسابقات در قالب رشته‌های تفسير قرآن كريم، زندگی چهارده معصوم(ع)، حفظ و ترجمه ادعيه و زيارت‎ها، نماز، ترجمه قرآن به زبان انگليسی، احكام بانوان و آقایان ترجمه قرآن‌كريم و نهج‌البلاغه و همزمان با چهاردهم آذرماه سال جاری در دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن‌كريم، قرائت تحقيق و ترتيل را بخش‌های رقابتی مسابقات شفاهی دانست و اظهار كرد: طی فراخوان اعلام شده، يک‌هزار و ده نفر از دانشجويان،اساتيد و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در اين دو بخش ثبت‎نام كرده‎اند كه طی آذرماه سال جاری با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
قنبری تصريح كرد: بخش هنر و ادبيات نيز به عنوان ديگر بخش اين دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‎های آزاد كشور در قالب پايان‎نامه‎های قرآنی، شعر، داستان، فيلم كوتاه، نمايشنامه نويسی، خطاطی، طراحی، نقاشی، تهذيب، قالی‎بافی، پويانمايی و وبلاگ‎نويسی مورد استقبال تعداد زيادی از دانشگاهيان دانشگاه آزاد زنجان قرار گرفته است.
وی با تأكيد براين‌كه در حال حاضر آماده‎سازی محيط برگزاری هجدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد زنجان در حال انجام است،خاطرنشان كرد: 5 نفر از برگزيدگان هر رشته جهت حضور در مرحله كشوری اعزام شده و از نفرات اول تا سوم در سطح كشور تقدير خواهد شد.
اين فعال فرهنگی در پايان يادآور شد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن‌كريم در دانشگاه‎های كشور، گامی مؤثر در راستای افزايش انس با اين كتاب آسمانی و شناسايی نخبگان قرآنی در دانشگاه‎هاست.
captcha