شهرستان فردوس ميزبان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف شد
کد خبر: 2454263
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

شهرستان فردوس ميزبان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی از برگزاری مرحله استانی سی و پنچمين دوره مسابقات قرآن كريم خراسان جنوبی در فردوس خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدطاهر گرايلی، مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، با اعلام خبر برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن در شهرستان فردوس گفت: اين دوره از مسابقات با حضور معرفی‌شدگان مرحله شهرستانی هم‌زمان با 16 و 17 آذرماه در رشته‌های حفظ، ترتيل و قرائت در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.
وی افزود: انس جوانان به كلام الهی در جامعه به بركت انقلاب شكوهمند اسلامی روزبه‌روز در حال افزايش است و مهم‌ترين و مؤثرترين حربه در برابر هجمه‌های دشمنان محسوب می‌شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی با بيان اينكه فرآهم آوردن عرصه‌های رقابت‌های قرآنی يكی از مؤثرترين راه‌های تبليغ و ترويج گرايش جوانان به مباحث قرآنی محسوب می‌شود، اظهار كرد: اين مسابقات همه ساله طی مراحل شهرستانی، استانی و كشوری توسط سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار می‌شود.
وی رشد و تعالی معرفت دينی و انس با قرآن‌كريم افراد جامعه به‌ويژه جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از حفظ آيات و قرائت قرآن‌ كريم را از اهداف برگزاری اين مسابقات دانست.
حجت‌الاسلام گرايلی ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن‌ كريم در سطح جامعه، گسترش فرهنگ حفظ قرآن میان اقشار جامعه، ايجاد رقابت سالم بين جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات قرآنی، شناسايی نخبگان قرآنی و تجليل از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی و ايجاد فضای قرآنی در سطح جامعه را از ساير اهداف برگزاری اين مسابقات عنوان كرد.
captcha