افزايش 3 برابری تعداد شركت‌كنندگان در مسابقات قرآن جغتای
کد خبر: 2461225
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶

افزايش 3 برابری تعداد شركت‌كنندگان در مسابقات قرآن جغتای

گروه اجتماعی: فرماندار جغتای گفت: تعداد شركت‌كنندگان در سی و پنجمين دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم اين شهرستان سه‌برابر افزايش يافته است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی، مهدی هنرور، فرماندار جغتای، امروز، 21 آذرماه در جمع اعضای ستاد برگزاری سی و پنجمين دوره مسابقات قرآن كريم در جغتای گفت: در دوره قبل مسابقات قرآنی يك هزار نفر شركت كردند كه اين تعداد در سی و پنجمين دوره به سه هزار نفر افزايش يافته است.
وی با بيان اينكه بررسی ها نشان می دهد 60 درصد شركت كنندگان را بانوان و بقيه را آقايان تشكيل می دهند، ابراز كرد: در مجموع بيشترين شركت كننده در رشته مفاهيم قرآنی گزارش شده است.
فرماندار جغتای از استقبال جوانان روستايی خبر داد و گفت: برای حضور خردسالان در مسابقات نيز كار شناسايی در رشته‌های قرآنی در مهدكودك‌های شهرستان آغاز شده است.
هنرور افزود: در بين شركت كنندگان علی منيدری، پنج ساله در رشته حفظ يك جزء و كلثوم جغتايی 51 ساله در رشته قرائت به ترتيب كوچك‌ترين و مسن‌ترين شركت كننده در اين دوره از مسابقات هستند.
وی تأكيد كرد: به دليل آنكه برای بخش شكوفه‌ها آزمونی ورودی برگزار نمی‌شود، تلاش ستاد برگزاری شناسايی نخبگان قرآنی برای حضور در مرحله نهايی و كسب مقام برتر است.
captcha