مراكز و همايش‌های قرآنی افضل و اشرف از ديگر مراكز و همايش‌هاست
کد خبر: 2463264
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷

مراكز و همايش‌های قرآنی افضل و اشرف از ديگر مراكز و همايش‌هاست

گروه اجتماعی: آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی با صدور پيامی به هشتمين جشنواره قرآنی مدهامتان در خوزستان، مراسم، مسابقات و همايش‌های قرآن كريم و همچنين مراكز و مؤسسات قرآنی را اشرف و افضل از ديگر مراكز و همايش‌ها دانستند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، در آئين اختتاميه هشتمين جشنواره قرآنی مدهامتان كه شامگاه گذشته، 23 آذرماه در تالار مهتاب كتابخانه مركزی اهواز برگزار شد، پيام آيت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپايگانی از مراجع عالی‌قدر تشيع به هشتمين جشنواره قرآنی مدهامتان در خوزستان قرائت شد.
متن پيام به شرح زير است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
«جَاءكُمْ رَسُولُنَا یُبَیِّنُ لَكُمْ كَثِيرًا مِّمَّا كُنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَیَعْفُو عَن كَثِيرٍ قَدْ جَاءكُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ، یَهْدِی بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَیُخْرِجُهُم مِّنِ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَیَهْدِيهِمْ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ»(مائده/ 16- 15)
السلام علی القرآن الكريم و علی الذين يتلونه حق تلاوته
با عرض سلام و ادب و احترام به حضار معظم؛ قاريان و حافظان عزيز و مفسران عالی‌قدر و برتر كشور كه در اين همايش نورانی شركت كرده‌اند و به اين مقام‌های بزرگ اسلامی و معنوی افتخار می‌نمايند. اين مراسم و مسابقات قرآنی و همايش‌های ديگری كه مربوط به قرآن كريم است و همچنين مراكز و مؤسسات قرآنی كه انتساب به قرآن آنها را برتر و صاحب امتياز نموده است، اشرف و افضل از ديگر مراكز و همايش‌ها می‌باشد.
قرآن مجيد كتاب نور، كتاب هدايت، كتاب علم و حكمت، كتاب حيات،‌ كتاب حركت به پيش و سير و شتاب به سوی فتح قله‌های انسانيت است. تاريكی‌ها را می‌زدايد و دل‌ها و محيط‌های قرآنی را روشن و منور می‌سازد. دعوت قرآن،‌ دعوت توحيد،‌ دعوت به عدل و احسان، دعوت به القاء امتيازات و لغو تبعيضات نژادی، دعوت به اخلاق انسانی به مهر و محبت و دعوت به رحم و ايثار و برادری و مساوات است.
قرآن كتاب محكم حقوق انسان و مبارزه با استضعاف، استكبار و استحقار است. گرايش مقدسی كه در جامعه ما و نسل حاضر به خصوص جوانان ما در هر قشر و صنفی به سوی قرآن مجيد فراهم شده است، بسيار مغتنم و سبب افتخار است.
اميد است از بركت تمسك به قرآن و عترت و عمل به وصيت حضرت رسول‌ اعظم(ص) بر حسب احاديث ثقلين متواتر، انوار ايمان و عنايات الهی بيش از پيش موجب روشنی قلوب گردد. نياز اصلی جامعه امروز ما به حقايق و معارف وحيانی و معنوی می‌باشد. دل‌های مضطر و نگران و نفوس افسرده و مرده كه روح اميد و نشاط و اخلاق در آنها ضعيف و كم‌رنگ شده است، محتاج به حقايق و معارفی است كه آنها را زنده،‌ با انگيزه و سربلند و عزيز نمايد. حقايقی كه آنها را با عالم غيب و ماورای ماده ارتباط دهد و به زندگی معنا دهد. مردم و زندگی آنها را از پوچی و بی‌هدفی نجات دهد و آن جز در سايه پربركت قرآن كريم و عدل آن يعنی پيروی از اهل‌بيت(ع) ميسر نمی‌شود.
در پايان از خداوند متعال مسئلت دارم كه همگان را به ظل عنايات حضرت ولی‌الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء و پيروی و عمل به قرآن كريم و عترت(ع) بيش از پيش موفق بدارد.
والسلام عليكم و رحمت‌الله و بركاته
لطف‌الله صافی
26 محرم‌الحرام 1434 هجری قمری
captcha