موفقيت در حج تمتع امسال برخورداری از نيت الهی در تمامی برنامه‌ها بود
کد خبر: 2466191
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹

موفقيت در حج تمتع امسال برخورداری از نيت الهی در تمامی برنامه‌ها بود

گروه اجتماعی: برخورداری از نگرش و نيت الهی در تمامی برنامه‌ها و هدفگذاری‌ها موجب اجرای احسن تمامی امور و موفقيت در حج تمتع امسال شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، حجت‌الاسلام سيد‌احمد موسوی، رئيس سازمان حج و زيارت ظهر امروز، 28 آذر‌ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت استان و دیدار با کارگزاران حج زنجان، ساده‌ترين راه بهره‌گيری از معارف حج را خودشناسی برشمرد و گفت: هركس ارزش خود را بداند می‌تواند تحول شگرفی را در درون خويش ايجاد كند، انسان بايد به اين باور برسد كه تمام آفريده‌های خداوند در خدمت تعالی و تكامل اوست حتی فرشتگان مقرب الهی نيز در خدمت رشد و تعالی معنوی انسان قرار دارند.
وی تعبد و تسليم برابر پروردگار عالم را به عنوان روح عبادات قلمداد كرد و يادآور شد: حج جای تسليم است، زيرا تسليم روح همه عبادات می‌باشد، البته خداوند از ما خواسته در اصول دين و برای دست‌يابی به جهان‌بينی كامل و تعميق باورها از ابزار عقل استفاده كنيم اما تا رسيدن به اين باور روح تسليم بايد در كالبد انسان حلول پيدا كند تا تحول مورد نظر ايجاد شود.
حجت‌الاسلام موسوی بخشش و توبه را مهم‌ترين دستاورد حج دانست و اظهار كرد: اسلام دين تحول و تغيير و زندگی است، برای تغيير جهان و دميدن روح معنويت ما بايد در جهان تابلوی سلام را بلند كنيم، خدا از كسانی نگذرد كه با رفتارهای خشونت‌آميز و با تحريك نظام سلطه اسلام را خشن معرفی كردند.
رئيس سازمان حج و زيارت كشور در ادامه به عملكرد سازمان در حج تمتع امسال اشاره كرد و متذكر شد: حجاج امسال در قالب 451 كاروان از 4 مهر تا 29 مهر به عربستان منتقل شده و پس از انجام فرايض خود از 10 آبان شروع به مراجعت كرده و تا 29 آبان‌ماه به كشور اسلامی باز گذاشتند.
اين مقام مسئول ادامه داد: كليه پروازهای رفت و برگشت توسط ناوگان داخلی به انجام رسيد. در مرحله رفت، حجاج با 210 پرواز وارد عربستان شدند و مرحله برگشت نيز توسط 202 پرواز با سهولت فراوان و به واسطه تدابير اتخاذ شده پايان پذيرفت.
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اين‌كه مسئولان با توكل به خداوند متعال و توسل به اهل بيت(ع) به نتايج مطلوب دست می‌يابند، اظهار كرد: برخورداری از نگرش و نيت الهی در تمامی برنامه‌ها و هدفگذاری‌ها موجب اجرای احسن تمامی امور و موفقيت در حج تمتع امسال شد.
در پايان اين مراسم فرامرز بابايی به عنوان مدير جديد حج و زيارت استان زنجان معرفی و از خدمات و تلاش‌های محمود فيضی تجليل شد.
captcha