نماز جماعت روحیه فردگرايی و انزوا را از بين می‌‌برد
کد خبر: 2470834
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳

نماز جماعت روحیه فردگرايی و انزوا را از بين می‌‌برد

گروه اجتماعی: رئيس تبليغات اسلامی شهرستان تالش در جمع نمازگزاران با اشاره به اهميت نماز جماعت گفت: نماز جماعت روحيه فردگرايی و انزوا را از بين می‌‌برد و نوعی مبارزه ‏با غرور و خودخواهی را در بر دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه گيلان، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس صباحی، رئيس اداره تبيلغات اسلامی شهرستان تالش روز گذشته، 5 دی‌ماه در جمع نمازگزاران مسجد جامع مريان تالش درباره نماز و عبادت اظهار كرد: جهان محراب وسيعی است كه همه موجودات در آن به تسبيح و عبادت خدا مشغولند، همانطوريكه قرآن نيز می‌فرمايد هرچه در آسمان و زمين است به ستايش و ذكر خدا مشغولند؛ لذا خداوند برای هر موجودی مسيری قرار داده است كه پيمودن آن مسير موجب كمال آن موجود می‌شود كه اين مسير، اطاعت خداوند است.
وی افزود: بايد همانطور كه لباس و تن خود را پاكيزه می‌كنيم، دل و جان خود را نيز به وسيله نماز و ستايش خدا شست‌وشو دهيم و پاكيزه كنيم.
حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به اهميت نماز جماعت تصريح كرد: در نماز جماعت، افراد در يك صف قرار می‌‌گيرند و صفا و صميميت و نوع دوستی در دل‌ها زنده می‏‌شود و مؤمنان با ديدار يكديگر در صف ‏عبادت، احساس دلگرمی و قدرت و اميد می‌‌كنند.
اين مسئول فرهنگی بيان كرد: نماز جماعت، عامل نظم و انضباط، صف‌‏بندی و وقت‌‌شناسی‏ است، روحيه فردگرايی و انزوا و گوشه‌‏گيری را از بين می‌‌برد و نوعی مبارزه ‏با غرور و خودخواهی را در بردارد.
رئيس اداره تبليغات اسلامی تالش اضافه كرد: نماز جماعت، كينه‌‏ها و كدورت‌‌ها و سوءظن‌‌ها را از ميان می‌‌برد و سطح دانش و عبوديت و خضوع را در جامعه اهل نماز، افزايش می‌‌دهد.
حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به اين مطلب كه نماز ظهر عاشورای امام حسين(ع) نشان از جايگاه نماز جماعت دارد، ابراز كرد: سيد الشهدا(ع) در همان ظهر عاشورا كه جنگ بود و در معرض خطر بودند نماز را به تاخير نينداخت و در ميدان نبرد به اقامه نماز پرداخت، چرا كه نبرد ايشان برای حفظ نماز و اسلام بود پس ما نيز با الگو گرفتن از امام(ع) بايد سعی كنيم نماز خود را در اول وقت بجا بياوريم.
وی با اشاره به اينكه انسان در تمامی عرصه‌های زندگی بايد خود را بدهكار خداوند بداند، يعنی وقتی خدمتی می‌كند و كاری انجام می‌دهد هيچگونه انتظاری از خداوند متعال نداشته باشد ادامه داد: بايد در امورات خود وابسته و دلبسته به دنيا نباشيم، جای خدا در قلب است و جای دنيا در دست اما بعضی‌ها جای اين دو را عوض كرده و جای دنيا را قلب و جای خدا را در دست قرار داده‌اند.
captcha