لزوم احصای آموزه‌های سلامت از قرآن/ سنت اهل بيت(ع)؛ منبعی گرانبها برای سبك زندگی
کد خبر: 2479288
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳

لزوم احصای آموزه‌های سلامت از قرآن/ سنت اهل بيت(ع)؛ منبعی گرانبها برای سبك زندگی

گروه سلامت: معاون فرهنگی دانشجويی وزارت بهداشت با اشاره به وظايف سازمانی اين وزارت‌خانه در راستای مباحث مربوط به حوزه سلامت معنوی در كشور عنوان كرد: بايد در تلاش باشيم تا آموزه‌های سلامت را از قرآن كريم و فرمايشات اهل بيت(ع) استخراج كنيم تا پس از احصا در زندگی افراد مورد استفاده گيرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، محمد حسين آيتی، معاون دانشجويی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در نشست بررسی همكاری‌های مشترك ايكنا و معاونت فرهنگی وزارت بهداشت طی سخنانی با اشاره به وظايف سازمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در راستای مباحث حوزه سلامت معنوی در كشور عنوان كرد: بايستی در تلاش باشيم تا آموزه‌های سلامت را از قرآن كريم و فرمايشات اهل بيت(ع) استخراج كنيم و پس از احصا، يكی از بهترين مراكز برای معرفی آن خبرگزاری ايكنا خواهد بود.
آيتی با اشاره به تاكيدات اخير مقام معظم رهبری در خصوص پرداخت به مقوله سبك زندگی اسلامی تصريح كرد: بسياری از مباحث مرتبط با اين حوزه را می‌توان از قرآن كريم و آموزه‌های گرانبهای اهل بيت(ع) احصا و در زندگی افراد مورد استفاده قرار داد.
معاون دانشجويی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اينكه ساحت و جايگاه فعاليت ايكنا را نبايد در كنار رسانه‌ها قرار بدهيم، اضافه كرد: اين رسانه در كنار امر خبر رسانی در حوزه فعاليت‌های تخصصی نيز نقش چشم‌گيری را ايفا می‌كند كه برگزاری كارگاه‌های متعدد از سوی اين مجموعه مستندی بر فعاليت‌های پژوهشی است كه از سوی اين رسانه منجر به توليد علم می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مباحث حوزه قرآن‌پژوهی و طب خواستار تقويت اين موضوع شد و عنوان كرد: خوشبختانه در حال حاضر اتفاقات خوبی در اين زمينه افتاده و آنچه را كه دانشگاه‌ها و اساتيد كشور در موضوع قرآن‌پژوهی و طب ارائه داده بودند بايستی به شكل مناسب‌تری گردآوری شود.
آيتی با بيان اينكه در برخی از دانشگاه‌ها، استان‌های غربی و شرقی و مناطق مرزی شاهد گسترش تفكرات عرفان‌های كاذب هستيم، تصريح كرد: در كنار نشست‌های متعددی كه اين رسانه در خصوص بررسی ابعاد اين فرقه‌های كاذب انجام می‌دهد ما نيز هم اكنون كانون‌های دانشجويی ويژه‌ای را برای مقابله با اين مقوله تاسيس و كتاب‌های آموزشی را برای اين مراكز تهيه كرده‌ايم.
براساس گزارش ايكنا، در طی اين جلسه مسئولان هر دو طرف در خصوص نحوه همكاری مناسب‌تر در حوزه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.
يادآوری می‌شود، در اين نشست، محمدحسين آيتی، معاون فرهنگی دانشجويی وزارت بهداشت، همتی، مدير مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت، حميدرضا نريمانی معاون اجرايی و مشاور معاونت دانشجويی و فرهنگی وزارت بهداشت، قربانيان، مدير كل امور فرهنگی و فوق برنامه معاونت دانشجويی وزارت بهداشت و محمد پارساييان، دبير تحريريه خبرگزاری قرآنی ايران برگزار شد.
captcha