برگزاری نمايشگاه خوشنويسی محمد رسول‌الله(ص) در مؤسسه صبا
کد خبر: 2482644
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
تجلی هنر متعالی در كتابت قرآن/

برگزاری نمايشگاه خوشنويسی محمد رسول‌الله(ص) در مؤسسه صبا

گروه هنر: نمايشگاه خوشنويسی محمد رسول‌الله(ص)، 28 بهمن‌ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می‌شود.

اسفنديار ستارپور، هنرمند خوشنويس، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، هدف از برگزاری نمايشگاه خوشنويسی محمد رسول الله(ص) به صورت خودجوش از ميان هنرمندان خوشنويس را نگاهی نو و خلق آثاری تازه در راستای اعلام برائت از اعمال هتاكان مغرض به ساحت نبی‌اكرم(ص) با بهره‌گيری از هنر خوشنويسی دانست و گفت: می‌خواهيم از اين طريق وجوه شخصيت عظيم پيامبر خوبی‌ها بيشتر از پيش بر همگان روشن شود.
وی افزود: اين رخداد فرهنگی و هنری جلوه‌گاه ارادت هنرمندان خوشنويس به رسول گرامی اسلام است و با همكاری اينجانب با اساتيد شهبازی و صفری در يكی از سازمان‌های مردم‌نهاد با محوريت خوشنويسی با عنوان «حلقه وصل» شكل گرفته است.
اين هنرمند خوشنويس عنوان كرد: آثار خوشنويسی در سه بخش جمع‌آوری شده‌اند؛ آثار قدما، كه جمع‌آوری آن از مجموعه‌داران آغاز شده است؛ آثار خوشنويسان صاحب‌نام كشورهای مدعو، كه اين آثار با هماهنگی و همكاری صميمانه وزارت امور خارجه، پس از تحويل به سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ايران در آن كشورها، به دبيرخانه نمايشگاه انتقال داده می‌شود و تاكنون آثاری از كشورهای تاجيكستان و ازبكستان به سفارتخانه‌ها در تاشكند و دوشنبه تحويل داده شده است؛ و سوم آثار هنرمندان خوشنويس ايران، كه اين آثار تا دهم بهمن‌ماه، جمع‌آوری شده و به دبيرخانه نمايشگاه تحويل داده می‌شوند.
وی گفت: اين حركت همچنين نشانی از وحدت ميان جامعه خوشنويسی را در خود دارد و قصد داريم به اين بهانه موجبات انسجام هرچه‌ بيشتر خوشنويسان را ايجاد كنيم. در اين راستا نمايشگاه‌های ديگری همچون نمايشگاه سيل پاكستان را نيز برگزار شده‌ است.
وی در مورد حمايت‌هايی كه از اين حركت خودجوش صورت گرفته است عنوان كرد: در پی رايزنی‌هايی كه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران داشته‌ايم آنچنان حمايتی را دريافت نكرده‌ايم، البته مركز فرهنگی هنری صبا از سوی ارشاد برای برگزاری نمايشگاه در اختيار ما قرار گرفته است همچنين بنياد شهيد قول همكاری‌ برای اسكان ميهمانان غير تهرانی را به ما داده است.
گفتنی است، نمايشگاه خوشنويسی محمد رسول الله(ص) 28 بهمن‌ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می‌شود، دبيرخانه اين نمايشگاه در تهران، بزرگراه رسالت، خيابان شهيد كرد، خيابان شهيدان براداران محمودی، شماره 48 واقع شده است و آثار خوشنويسی تا دهم بهمن‌ماه دريافت می‌شود.
captcha