«موسوعة‌الشبهات» در پژوهشکده حج و زیارت تدوین شد
کد خبر: 2483275
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹

«موسوعة‌الشبهات» در پژوهشکده حج و زیارت تدوین شد

گروه اجتماعی: مدير پژوهشكده حج و زيارت قم از تدوین «موسوعة‌الشبهات» برای پاسخگویی به بیش از 200 شبهه ایجاد شده توسط وهابیت درباره شیعه در اين پژوهشكده خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدی عليزاده موسوی، مدير پژوهشكده حج و زيارت قم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، از تدوين موسوعه پاسخ به شبهات خبر داد و اظهار کرد: 11 هزار شبهه شناسايی و 200 شبهه از ميان آن استخراج و در قالب 19 مقاله با عنوان «موسوعة‌الشبهات» به آن پاسخ داده شده است.
وی با اشاره به نگهداری بیش از 16 هزار کتاب در کتابخانه حج و زیارت گفت: اين كتابخانه‌ در دنيا بی‌نظير است و در آن آثار مرتبط با موضوع حج به‌صورت منظم و طبقه‌بندی شده قرار دارد و قابل استفاده برای پژوهشگران است.
علیزاده موسوی افزود: بيشتر آثار اين كتابخانه به زبان عربی و در دنيا بی‌نظير است و با تلاش‌ برخی افراد فعال در عرصه كتاب در سفرهای خارج از كشور خريداری و جمع‌آوری شده است.
عليزاده موسوی بيان کرد: تنها 400 اثر جديد در سال 91 و با چاپ جديد گردآوری شده و در مجموع 16 هزار عنوان كتاب در بالای 24 هزار جلد در كتابخانه در دسترس محققان و انديشمندان قرار دارد و هم‌اكنون دو هزار جلد PDF نيز از آن‌ها تهيه شده است.
وی با بيان اينكه رده‌بندی كتابخانه «كنگره» است، اظهار کرد: كتابخانه حج و زيارت با كتابخانه‌هايی مانند حرم مطهر حضرت معصومه(س) و كتابخانه تاريخ تعامل دارد.
علیزاده با بيان اينكه كتابخانه بدون پرداخت حق عضويت برای دسترسی عموم آزاد است، عنوان كرد: از جمله موضوعاتی كه توسط پژوهشكده حج و زيارت دنبال می‌شود ترجمه آثار به زبان‌های مختلف مالايی، چينی، انگليسی، هندی و .. است.
رئيس پژوهشكده حج و زيارت همچنين از تدوين دانشنامه حج خبر داد و گفت: تاكنون 3 جلد اين دانشنامه آماده شده و در 15 جلد طی 7 سال آينده به اتمام می‌رسد.
captcha