با سلام و تشکر خبر غیر مرتبط است/توانمندی صنايع گاز و پتروشيمی با بكارگيری جوانان متخصص بوشهری
کد خبر: 2487713
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰
جميری عنوان كرد:

با سلام و تشکر خبر غیر مرتبط است/توانمندی صنايع گاز و پتروشيمی با بكارگيری جوانان متخصص بوشهری

گروه خبرنگاران افتخاری / حامد فكوری:نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از توان متخصصان جوان بوشهری در صنايع گاز و پتروشيمی تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) بوشهر، عبدالكريم جميری صبح امروز در آئين افتتاح نمايشگاه نفت، گاز و پتروشيمی در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با برخورداری از منابع غنی نفت و گاز و وجود صنايع و پالايشگاه‌های بزرگ پتروشيمی نقش مهمی در تامين سبد انرژی كشور دارد.

وی از استان بوشهر به عنوان پايتخت انرژی ايران نام برد و اضافه كرد: بايد به خوبی از اين منابع نفت و گاز كه در اختيار داريم استفاده كنيم و به جای صادرات آن پس از استخراج، با انجام فراوری و توليد محصولات جديد، درآمدهای بيشتری از اين منابع داشته باشيم.

نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم در مجلس اضافه كرد: استفاده از متخصصان داخلی برای فعاليت‌های فراوری علاوه بر ايجاد زمينه اشتغال برای جوانان اين مرز و بوم، می‌تواند زمينه‌ساز درآمدهای بيشتری برای كشور باشد.

وی خواستار تلاش مسئولان برای بهره‌مندی بيشتر مردم استان بوشهر از اين منابع غنی نفت و گاز و پتروشيمی شد و ادامه داد: يكی از مهمترين اهداف برگزاری چنين نمايشگاه‌هايی، آشنايی با توانمندی اقتصادی استان بوشهر است.

جميری با تاكيد بر لزوم سرمايه گذاری بيشتر در زيرساخت‌ها و تكميل طرح‌ها در انتقال گاز، تصريح كرد: بايد بهره بيشتری از اين منابع ببريم و با فرآوری اين محصولات درآمدزايی كنيم.

وی خواستار استفاده بيشتر از توان متخصصان استان بوشهر در صنايع نفت و گاز و پتروشيمی شد و ادامه داد: مردم انتظار دارند از توسعه صورت گرفته در اين صنايع استان بوشهر استفاده بيشتری داشته باشند.

اختصاص يك‌هزار هكتار زمين برای ايجاد صنايع پائين دستی

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس نيز در اين آئين اظهار داشت: به دستور وزير نفت يك‌هزار هكتار زمين در منطقه پارس جنوبی برای ايجاد صنايع پائين‌دستی اختصاص يافته است كه با تغيير كاربری به صنايع پايين دستی تبديل شده است.

مسعود نصوری از اجرايی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری به پارس جنوبی و هيئت دولت به استان خبر داد و اضافه كرد: با شكل‌گيری اشتغال پايدار در منطقه با استفاده از توان تخصصی در صنايع تبديلی و پايين دستی می‌توان تا 15برابر فعلی صنايع را گسترش داد.

وی به اهداف برگزاری اين نمايشگاه اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: برپايی نمايشگاه نفت، گاز و پتروشيمی در بوشهر نشان از توانمندی استان در عرصه گاز و پتروشيمی است و ويژگی‌های منحصربه فرد منطقه پارس جنوبی در كمتر جايی از جهان ديده می‌شود.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به توليد 60 درصد قطعات صنايع پارس جنوبی به دست متخصصان ايرانی، اضافه كرد: 100درصد سازندگان در اجرای پروژه‌های مختلف در پارس جنوبی ايرانی هستند.

وی اضافه كرد: اين نمايشگاه می‌تواند ضمن معرفی توانمندی استان بوشهر در عرصه نفت، گاز و پتروشيمی زمينه سرمايه گذاری صنايع پايين دستی هم فراهم كند.

نصوری بيان كرد: در بهره برداری نيز از توان متخصصان ايرانی بهره می‌بريم كه نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ايران در عرصه صنعت گاز و پتروشيمی است.

مديرعامل شركت نمايشگاه‌های بين المللی استان بوشهر نيز از برپايی اين نمايشگاه تا دهم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: اين نمايشگاه كه در زمينی به مساحت سه هزار متر مربع ايجاد شده است در 35 غرفه توانمندی‌های شركت‌های نفت و گاز به نمايش درآمده است.

مهرداد ابراهيمی افزود: در نمايشگاه تخصصی نفت، گاز، پالايش و پتروشيمی شركت‌های نفت و گاز پارس، صنايع پتروشيمی، شركت ملی پتروشيمی، پايانه نفتی خارك، شركت پالايش پخش فراورده‌های نفتی، فلات قاره و توليد كننده قطعات صنايع گاز و پتروشيمی توانمندی‌های خود را به نمايش گذاشتند.
captcha