همايش تجليل از هفته وحدت در شهر مزارشريف برگزار شد
کد خبر: 2488492
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱

همايش تجليل از هفته وحدت در شهر مزارشريف برگزار شد

گروه بين‌الملل: همزمان با سالروز ميلاد پيامبر(ص)، همايش تجليل از هفته وحدت با حضور مقامات دولتی، نمايندگان كنسولگری ايران در بلخ، عالمان دين شيعه و سنی و ... در شهر مزارشريف افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) منطقه خراسان رضوی، همايشی به منظور تجليل از هفته وحدت و سالروز ميلاد پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، روز گذشته، 10 بهمن‌ماه در شهر مزارشريف مركز ولايت بلخ در شمال افغانستان برگزار شد.
اين مراسم به همت شورای اخوت اسلامی استان بلخ در مدرسه سلطانيه شهر مزارشريف برگزار شد و سخنرانان اين برنامه بر ضرورت بررسی، معرفی و گرامي‌داشت شخصيت حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت سخن گفتند و بر اتحاد و برادری ميان مسلمانان به ويژه شيعه و سنی تاكيد كردند.
محمد شاه‌عادلی، رئيس شورای اخوت اسلامی استان بلخ در اين همايش با بيان اينكه پيروی كردن از روش‌های پيامبر اسلام(ص) و اصحاب ايشان سبب سعادت و نيك‌بختی برای انسان در هر دو دنيا خواهد شد، گفت: هماهنگی و حفظ وحدت ميان مسلمانان مسئله مهمی است كه بايد در زندگي ما نهادينه شود.
وی با بيان اينكه مسلمانان بايد وحدت خود را حفظ كنند، خطاب به حاضران در مراسم گفت: اگر شما اتحاد و اتفاق داشته باشيد، دولت را از مشكلات بيرون خواهيد كرد.
در بخش ديگری از اين همايش كاظم جعغری، رئيس شورای علمای شيعه استان بلخ با بيان اينكه رسول الله(ص)، نيك‌ترين الگو و سر مشق برای جهان و انسانيت است، گفت: ما مسلمانان بر اساس الگوبودن پيامبر اسلام حضرت محمد(ص)، ائمه و بزرگان دين اين روز را تجليل می‌كنيم.
جعفری با بيان اينكه هدف از تجليل اين روزها، دريافتن راه‌های نزديكی به خدا با تمسك به پيامبر اسلام(ص) است، ادامه داد: حضرت علی(ص) خطاب به مسلمانان فرمود: حضرت محمد(ص) را در زندگی خود الگو، سرمشق و راهنمای خود قرار دهيد.
در ادامه اين مراسم حجت‌‎الاسلام سيد حيدر هاشمی، امام جمعه شهر مزارشريف، وحدت را نياز جامعه اسلامی دانست و با بيان اينكه امام خمينی(ره) از اهداف كوچك خود گذشت و منافع اسلام را در انقلاب اسلامی ایران درنظر گرفت، گفت: ايشان توانست اسلام را به حركت درآورده که راه ايشان تاكنون ادامه يافته و به عنوان يك اعتقاد و باور در جهان پذيرفته شده است.
يادآور مي‌شود، در اين همايش شماری از مقامات دولتی، نمايندگان كنسولگری ايران در بلخ، تعدادی از نمايندگان شورای استان، نهادهای اجتماعی مدنی، عالمان دين شيعه و سنی، شخصيت‌های فرهنگی و علمی و شماری ديگر از ساكنان شهر مزارشريف حضور داشتند.
captcha