برگزاری دوره آموزشی «طرح معراج» در زنجان
کد خبر: 2499064
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴

برگزاری دوره آموزشی «طرح معراج» در زنجان

گروه اجتماعی: رئيس ستاد اقامه نماز استان گفت: با همكاری حوزه علميه امام صادق(ع) زنجان، اقدام به برگزاری دوره آموزشی طرح معراج با حضور تعدادی از طلاب واجد شرايط كرده است.

سعيد ناصری، رئيس ستاد اقامه نماز استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، با اشاره به اجرای طرح معراج در استان، ابراز كرد: اين طرح فرهنگی با هدف تربيت طلاب جوان جهت اقامه صحيح نماز، ارتقای توان تبليغی مبلغان ، ارائه گفتمان دينی و مشاوره مذهبی برگزار می‌شود.
وی افزود: اين دوره آموزشی در موضوعات نماز در آيات قرآن كريم، پرسش و پاسخ‌ در زمينه نماز، اسرار و اركان نماز، تفسير آيات نماز و اهميت و مبانی نماز به مرحله اجرا در آمد.
اين مقام مسئول،‌ بررسی آيات نماز، دسته بندی روايات نماز، راه‌های تكميل نماز، اسرار و آثار نماز را از سرفصل‌های آموزشی اين طرح برشمرد و يادآور شد: نماز و خانواده، جايگاه و مديريت مسجد، راه‌های دعوت به نماز، روش‌های كلاس داری، آداب نماز، شيوه‌های بيان احكام، پاسخ به سؤالات و شبهات و نيز پرسش در اديان نيز از ديگر سرفصل‌های آموزشی اين طرح است.
ناصری اظهار كرد: تربيت مدرس و محقق در زمينه معارف نماز، آمادگی حضور در مجامع علمی و ارائه مباحث تخصصی نماز از اهداف برگزاری اين طرح است.
رئيس ستاد اقامه نماز استان زنجان، ارتقای دانش و بينش مدرسان دوره‌های آموزشی نسبت به معارف نماز(احكام، اسرار، فلسفه و آثار) و تسلط بر روش‌ها و شيوه‌های كاربردی انتقال مفاهيم نماز را از ديگر اهداف برگزاری دوره تخصصی تربيت مربی معارف نماز طرح معراج عنوان كرد.
وی گفت: طرح معراج برای اولين بار در سطح كشور و نيز با متولی بودن مركز تخصصی نماز استان قم در حال برگزاری است.
ناصری در پايان خاطر‌نشان كرد: طرح معراج به منظور تربيت مدرس و تحقق و تقويت توان علمی و فنی در جهت پاسخگويی به شبهات و سؤالات و تسلط بر روش‌ها و شيوه‌های كاربردی انتقال مفاهيم نماز با بهره مندی از مدرسان مركز تخصصی ستاد اقامه نماز قم به مدت ده روز برگزار می‌شود.
captcha