نسخه‌ قرآن‌ چاپ مصر در فلسطين جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: 2506040
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰

نسخه‌ قرآن‌ چاپ مصر در فلسطين جمع‌آوری می‌شود

گروه بين‌الملل: مفتی اعظم قدس و فلسطين جمع‌آوری نسخه‌ای از قرآن چاپ مصر تأييد‌شده از سوی مجمع تحقيقات اسلامی الازهر را به دليل اشتباه چاپی خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه اطلاع‌رسانی «راية»، شيخ محمد حسين، مفتی اعظم قدس و فلسطين و رئيس شورای عالی فتوای اين كشور ديروز، 14 اسفند، نسبت به توزيع قرآن دارای اشتباه چاپی در فلسطين هشدار داد.
شيخ محمد حسين اظهار كرد: در اين نسخه از قرآن كريم سوره‌های هود، يوسف و ابراهيم در صفحات 347 تا 420 تكرار و سوره‌های عنكبوت، روم، لقمان و سجده حذف شده است!
مفتی اعظم قدس و فلسطين در ادامه افزود: اين نسخه از قرآن در چاپخانه «دارالتوفيقيه» مصر و با مجوز مجمع تحقيقات اسلامی الازهر به شماره 5 و تاريخ 2006/1/24 چاپ شده است.
وی همچنين با بيان اين كه در اين نسخه از قرآن اشتباهات ديگری در صفحات 259 تا 305 نيز ديده می‌شود، از كتابخانه‌ها، چاپخانه‌ها و اشخاصی كه اين نسخه از قرآن كريم را در اختيار دارند، آن را به دارالافتاء فلسطين تحويل دهند تا طبق مقررات اقدامات لازم را انجام دهد.
مفتی اعظم قدس و فلسطين در پايان بر ضرورت رعايت دقت هنگام چاپ قرآن به ويژه هنگام تصويربرداری سريع در برخی چاپخانه‌ها تأكيد كرد و گفت: اخيرا به خاطر استفاده از چنين روشی اشتباهات چاپی افزايش يافته است.
تاكنون چندين نسخه قرآن تأييد‌شده از سوی مجمع تحقيقات اسلامی وابسته به دانشگاه الازهر به دليل اشتباه چاپی در فلسطين جمع‌آوری شده است و فروردين‌ماه امسال نيز نسخه‌ای از قرآن كه توسط چاپخانه «الايمان» در منطقه «المنصوره» كشور مصر چاپ شده و مجمع تحقيقات اسلامی الازهر مجوز چاپ آن را صادر كرده بود، جمع‌آوری شد.
captcha