جشنواره مطالعات قرآنی دانشجويان مشوق پيشبرد نظام فرهنگی كشور است
کد خبر: 2508740
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۶

جشنواره مطالعات قرآنی دانشجويان مشوق پيشبرد نظام فرهنگی كشور است

گروه فعاليت‌های قرآنی: عضو مجلس خبرگان رهبری با تأكيد بر اينكه بايد برای پيشبرد اهداف نظام فرهنگی فعاليت‌های زيادی را از خود نشان دهيم، گفت: برگزاری جشنواره‌هايی همچون جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجويان مشوقی برای پيشبرد نظام فرهنگی كشور است.

آيت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: چهارمين جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجويان كشور در سطح بسيار مناسبی برگزار شد و رضايت‌مندی در چهره حاضران در مراسم اختتاميه به وضوح ديده می‌شد.
وی در ادامه با تأكيد بر اينكه برگزاری چنين جشنواره‌هايی به عنوان مشوق‌ برای پيشبرد فعاليت‌های فرهنگی به حساب می‌آيد، افزود: ما برای پيشبرد نظام فرهنگی كشور بايد فعاليت‌های بسيار زيادی از خود نشان دهيم كه از جمله اين كارها برگزاری و راه‌اندازی برنامه‌هايی همچون جشنواره مطالعات قرآنی برای اقشار مختلف همچون دانشجويان است.
اين عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اين گفت‌وگو به فعاليت‌های پژوهشی قرآنی در كشور اشاره و تصريح كرد: اينكه در حال حاضر فعاليت‌های پژوهشی در كشور مناسب است يا خير، يك امر نسبی است اما به نظر من كارهای پژوهشی در زمينه قرآنی مناسب اين حوزه نيست، البته ما در حوزه‌های ديگری از اين عرصه همچون حفظ و قرائت قرآن بسيار موفق بوده‌ايم.
آيت‌الله ممدوحی اظهار كرد: ظرفيت قرآن تنها محدود به اين بحث‌ها نيست و در واقع قرائت و حفظ قرآن كريم يك لايه از لايه‌های رويی قرآن هستند. ارتباط با واقعيت قرآن بسيار مهم است كه برای رسيدن به اين امر بايد در سايه يك تشكيلات قرآنی تربيت افراد را مد نظر داشته باشيم.
وی در بخش ديگری از اين گفت‌وگو با تأكيد بر اينكه همه قرآن همه واقعيت انسان است، خاطرنشان كرد: به اين دليل قرآن همه واقعيت انسان است كه آن را كتاب‌الانسان می‌نامند و تمام حقيقت قرآن تمام حقيقت يك انسان كامل است يعنی شخصيت پيامبر اكرم(ص) مساوی بود با قرآن، حالا انسان هر مقدار كه با اين كتاب آشناتر باشد قرب او به خدا و پيامبر خدا(ص) بيشتر خواهد بود.
آيت‌االه حسن ممدوحی در ادامه با اشاره به اينكه برای حضور قرآن در دانشگاه‌ها بايد جاذبه‌ ايجاد شود گفت: يكی از جاذبه‌های قرآنی می‌تواند تلات قرآن با صدای زيبا و دلنشين باشد و عمده بحث اين است كه مفسر قرآن در دانشگاه حضور يابد و قرآن را و مسائل آن را برای دانشگاهيان تحليل و باز كند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبری در پايان به كتاب گستره دين تأليف آيت‌الله‌العظمی جوادی آملی كه منبع اصلی جشنواره ملی مطالعات قرآنی بود اشاره كرد و افزود: امروز خدای متعال به وسيله قرآن به ايشان شرح صدر داده است و اميدواريم خداوند ايشان را برای فعاليت در عرصه قرآنی حفظ كند.
captcha