مانور «خدمت به زائران» در امامزادگان و بقاع متبركه خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 2511227
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۱

مانور «خدمت به زائران» در امامزادگان و بقاع متبركه خراسان رضوی برگزار شد

نخستين مانور خدمت به زائران امامزادگان و بقاع متبركه خراسان رضوی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی پنجشنبه، 24 اسفندماه در امامزاده يحيی‌بن‌زيد(ع) ميامی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در اين مانور سرپرستان اوقاف و امور خيريه شهرستان‌ها و مسئولان مراكز فرهنگی قرآنی امامزادگان و بقاع متبركه خراسان رضوی حضور داشتند.
حسين واحدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در اين مانور گفت: خدمت به زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبركه خراسان رضوی مقدمه‌ای برای تحقق آرامش در بين زائران است.
وی افزود: منشور مانور خدمت، بسترسازی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و افزايش مسئوليت‌پذيری است. برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و كاهش مشكلات آنان هيئت امنای بقای متبركه بايد برنامه‌ريزی و بسته‌های مديريتی تعريف كنند.
واحدی تصريح كرد: اين بسته‌ها در زمينه زيارت، امور فرهنگی، آموزشی و ارتباطات انسانی است كه به رشد شاخص‌های امامزادگان و بقاع متبركه می‌انجامد.
جانشين ستاد تسهيلات زائران خراسان رضوی به شهر مشهد اشاره كرد و گفت: سالانه 25 ميليون زائر و مسافر به مشهد سفر می‌كنند كه در افق هزار و 404 به 40 ميليون زائر افزايش می‌يابد.
وی افزود: برای رضايتمندی اين زائران ضمن برنامه‌ريزی منسجم بايد زيرساخت‌های رفاه و آسايش آنان را فراهم كرد. در ايام نوروز 92 پيش‌بينی می‌شود پنج ميليون زائر و مسافر به مشهد سفر كنند.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی نيز در اين مراسم، گفت: امامزادگان و بقاع متبركه در 20 شهرستان خراسان رضوی در ايام تعطيلات نوروزی پذيرای زائران و مسافران از سراسر كشور است.
وی افزود: رشد شاخص‌های خدمت و ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران در امامزادگان و بقاع متبركه از جمله محورهای اصلی اين مانور است. 23 بقعه متبركه در شهرستان‌های خراسان رضوی برای اسكان زائران آماده شده است.
گنابادی‌نژاد، همكاری پليس راهور در امامزاده ميامی، اختصاص اتوبوس ويژه برای زائران امامزاده ميامی(ع) و ايجاد پايگاه امداد و نجات در امامزاده مزبور را خواستار شد.
يادآور می‌شود، در اين مانور شركت‌كنندگان با راهكارهای خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبركه آشنا شدند. همچنين با ايجاد حريق فرضی آمادگی پرسنل امامزادگان و بقاع متبركه خراسان رضوی مورد ارزيابی قرار گرفت.
captcha