ثبت ‌نام بيش از 120 دانشجوی زنجانی در مسابقات قرآن آموزشكده‌ قائم(عج)
کد خبر: 2523077
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵

ثبت ‌نام بيش از 120 دانشجوی زنجانی در مسابقات قرآن آموزشكده‌ قائم(عج)

گروه فعاليت‌های قرآنی: كارشناس فرهنگی آموزشكده فنی و حرفه‌ای دخترانه قائم(عج) زنجان، از ثبت ‌نام بيش از 120 دانشجوی اين آموزشكده در بخش قرآنی مرحله مقدماتی مسابقات فرهنگی ـ هنری خبر داد.

معصومه آقاجانلو، كارشناس فرهنگی آموزشكده فنی و حرفه‌ای دخترانه قائم(عج) زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه زنجان، با اشاره به اين‌كه اين آموزشكده برای دومين سال، زير‌نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوری فعاليت می‌كند، گفت: با توجه به اين‌كه مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی اين آموزشكده طی دو سال اخير، زير‌نظر وزارت علوم برگزار شده است، استقبال مطلوبی از اين مسابقات در سطح مقدماتی شده است.
وی افزود: اين مسابقات در قالب رشته‌های قرائت به روش ترتيل، قرائت به روش تحقيق، تفسير، حفظ قرآن‌كريم، نهج‌البلاغه، شعر، كتابخوانی، نقاشی، كاريكاتور و خوشنويسی و به‌صورت مقدماتی برگزار می‌شود.
كارشناس فرهنگی آموزشكده فنی و حرفه‌ای دخترانه قائم(عج) زنجان، با تأكيد بر اين‌كه برگزيدگان مرحله مقدماتی اين مسابقات جهت حضور در مرحله كشوری انتخاب می‌شوند، ابراز كرد: 30 نفر از دانشجويان اين آموزشكده، در رشته قرائت، 30 نفر در رشته حفظ و 50 نفر در رشته تفسير قرآن ‌كريم ثبت ‌نام كرده و در هر رشته هنری اين مسابقات نيز 60 دانشجو ثبت ‌نام كرده‌اند.
آقاجانلو تصريح كرد: مرحله مقدماتی اين مسابقات همزمان با دهم ارديبهشت‌ماه در آموزشكده فنی و حرفه‌ای قائم(عج) برگزار شده و از هر رشته، يك برگزيده برای حضور در مرحله كشوری معرفی می‌شود.
وی اظهار كرد: اين آموزشكده از سال 1376 فعاليت خود را در زنجان آغاز كرده و تاكنون مسابقات قرآنی و همچنين هنری به‌صورت سالانه ‌بين دانشجويان آن برگزار شده است.
كارشناس فرهنگی آموزشكده فنی و حرفه‌ای دخترانه قائم(عج) زنجان، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی را گامی در راستای شناسايی نخبگان قرآنی و فرهنگی كشور دانست و خاطرنشان كرد: آموزش‌های قرآنی در كنار فعاليت‌های تحصيلی دانشجويان، نه تنها بر معنويت فضای تحصيل دانشجويان می‌افزايد، بلكه در پيشرفت هرچه بيشتر اين دانشجويان نيز مؤثر است.
وی در پايان‌ يادآور شد: نتايج مرحله مقدماتی اين مسابقات، يك هفته پس از برگزاری آزمون، اعلام می‌شود.
captcha