ايستگاه‌ مطالعه با «اندرزهای لقمان» به پايانه‌های مسافربری رسيد
کد خبر: 2543045
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴

ايستگاه‌ مطالعه با «اندرزهای لقمان» به پايانه‌های مسافربری رسيد

گروه ادب: معاون اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران از امضای تفاهمنامه به منظور افتتاح ايستگاه‌‌ مطالعه در پايانه‌های مسافر‌بری خبر داد و اظهار كرد: در اين فاز از تجهيز ايستگاه‌ها كتاب «اندرزهای لقمان» در راستای افزايش سرانه مطالعه دينی ـ مذهبی توزيع شد.

علی نيكنام، معاون اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)،از امضای تفاهمنامه ارائه خدمات ايستگاه مطالعه در پايانه‌های مسافربری با هدف ارتقای سطح مطالعه مفيد و ترويج فرهنگ كتابخوانی و افزايش سطح تماس مردم با كتاب ميان اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی تهران و مديرعامل سازمان پايانه‌های مسافربری تهران خبر داد.
وی همچنين اظهار كرد: اين تفاهم‌نامه در راستای فعال‌سازی ايستگاه‌های مطالعه در مكان‌های پُرآمد‌ و شد، به امضاء رسيده است و فاز دوم آن محسوب می‌شود.
نيكنام افزود: در فاز اول ايستگاه مطالعه در دو فرودگاه تهران و ايستگاه راه‌آهن، افتتاح شد و در اين فاز كه فاز دوم محسوب می‌شود، پايانه غرب به سامانه ايستگاه‌های مطالعه استان تهران اضافه شده است.
معاون اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: در مرحله بعد نيز به سراغ بيمارستان‌ها، بانك‌ها و ساير مكان‌هايی كه در مسير رفت و آمد مردم است يا مردم در آنجا زمان زيادی معطل می‌شوند می‌رويم.
وی با بيان اينكه اين طرح تا آنجا ادامه پيدا می‌كند كه هيچ مكان شلوغی در شهر خالی از ايستگاه مطالعه نباشد، اظهار كرد: بيمارستان‌های بقية‌الله، شريعتی و امام خمينی مكان‌هايی هستند كه در فرصت‌های بعدی ايستگاه‌های مطالعه در آنها افتتاح می‌شود.
نيكنام افزود: مردم در اين فرصت‌های مطالعه می‌توانند كتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب كنند و پس از مطالعه به همان ايستگاه يا به يكی از كتابخانه‌های نهاد پس دهند و حتی اگر علاقه دارند كتاب را پيش خود نگه‌دارند. می‌توانند با پرداخت قيمت پشت جلد به حساب 123 بانك تجارت، كتاب را برای خود نگه دارند.
معاون اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی استان تهران همچنين درباره عرضه كتاب‌های دينی ـ مذهبی گفت: در اين فاز از تجهيز ايستگاه‌ها، كتاب «اندرزهای لقمان» در مجموعه قرار گرفته است كه در راستای افزايش سرانه مطالعات دينی در سطح استان و همسو با سياست‌های نهاد‌ كتابخانه‌ها است.
captcha