كارگروه‌های فكری؛ مهم‌ترين عامل جهت‌دهی برنامه‌های نخبگان قرآنی در مؤسسات
کد خبر: 2551277
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
نقش مؤسسات قرآنی در پرورش استعداد‌های قرآنی كشور/85

كارگروه‌های فكری؛ مهم‌ترين عامل جهت‌دهی برنامه‌های نخبگان قرآنی در مؤسسات

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: عضو هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان قزوين معتقد است كه با ايجاد كارگروه‌های فكری در مؤسسات قرآنی، برنامه‌های نخبگان قرآنی با نگاهی جامع و كاربردی تبيين خواهد شد.

منصوره اميدواری، عضو هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان قزوين در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، با اشاره به اين مطلب كه استعداديابی توسط مؤسسات قرآنی تحقق می‌يابد، گفت: با توجه به اهم فعاليت مؤسسات قرآنی در سطح جامعه و گسترش روز به روز فرهنگ قرآنی توسط اين دست از مراكز قرآنی، به طور حتم استعداديابی محقق خواهد شد.
مديرمسئول مؤسسه قرآنی اميد منتظران قزوين در ادامه بيان كرد: در حوزه استعداديابی قرآنی، هر يك از مستعدان قرآنی به طور مجزا به يك رشته قرآنی تمايل و انگيزه درونی دارند كه وظيفه مؤسسات قرآنی تحقق انجام اين امور است.
اين فعال قرآنی در رابطه با استعداديابی قرآنی در سنين مجزا اشاره و تصريح كرد: مؤسسات قرآنی برای استعداديابی بايد از راهكارهای مختلف بهره گيرند، به طور مثال استعداد خردسالان در حوزه هنری همانند نقاشی و خوشنويسی و بزرگسالان در حوزه قرآن و احكام دينی كشف می‌شود.
وی ضمن بيان مطلب فوق اولين مرحله استعداديابی قرآنی در مؤسسات قرآنی را اجرای تبليغات ويژه نام برد و افزود: جهت استعداديابی بايد تبليغات ويژه توسط مؤسسات قرآنی در وهله اول اتخاذ شود كه اين موضوع زمينه استعداديابی قرآنی را فراهم می‌كند.
اميدواری در ادامه در رابطه با انجام فرآيند استعداديابی قرآنی توسط مؤسسات قرآنی ـ مردمی گفت: مؤسسات قرآنی برای اجرای فرآيند استعداديابی قرآنی بايد اساتيد متخصص در امور قرآنی را دارا باشند و برای استفاده از مربيان قرآن لازم است تا نحوه سخنوری و ميزان معلومات مربی قرآن جهت پرورش نخبگان قرآنی سنجيده شود.
اين كارشناس قرآن تأكيد كرد: استادی كه برای پرورش مستعدان قرآنی به كار برده می‌شود بايد دارای مدرك روانشناسی كودك باشد و بتواند حين تعليم و تربيت افراد مستعد قرآنی نيز انگيزه و توانايی هر فرد را بسنجد.
عضو هيئت مديره اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی قزوين ضمن بيان مطلب فوق افزود: پس از پرورش مستعدان قرآنی در زمينه نخبه‌پروری بايد امتيازات مادی و معنوی لحاظ شود يعنی جشنواره و همايش‌های قرآنی برگزار شود و در خلال برگزاری اين مراسم‌ها، تقدير از افراد صورت گيرد.
اميدواری در رابطه با ايجاد كارگروه‌های فكری در مؤسسات قرآنی به منظور نخبه‌پروری قرآنی گفت: لازم است تا مؤسسات قرآنی برای نخبه‌پروری قرآنی و جهت‌دهی اين افراد در زمينه‌های تخصصی ـ قرآنی كارگروه‌های فكری راه‌اندازی كنند.
وی در ادامه مطرح كرد: كارگروه‌‌های فكری متشكل شده از افراد متخصص در امور تعليم و تربيت نخبگان قرآنی و با گردهم‌ آمدن می‌توانند مسير استعداديابی قرآنی توسط مؤسسات قرآنی را دنبال كنند و در نهايت به نخبه‌پروری قرآنی بپردازند.
اين فعال قرآنی يادآور شد: لازم است تا كارگروه‌های تخصصی مؤسسات قرآنی در راستای جهت‌دهی درست و مداوم به برنامه‌های نخبگان قرآنی با نگاهی جامع و كاربردی ايجاد شود.
captcha