نماينده ميزبان و اندونزی؛ رقبای اصلی ايران در مسابقات بين‌المللی قرآن مالزی
کد خبر: 2554440
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

نماينده ميزبان و اندونزی؛ رقبای اصلی ايران در مسابقات بين‌المللی قرآن مالزی

گروه بين‌الملل: رقبای اصلی «محمد مشمول»، قاری اعزامی جمهوری اسلامی ايران به پنجاه‌و‌پنجمين دوره مسابقات بين‌المللی قرائت قرآن مالزی، قاريانی از كشورهای اندونزی و مالزی هستند كه قرائت‌های خوبی را ارائه كرده‌اند.

«احمد ابوالقاسمی» قاری بين‌المللی كشورمان و استاد همراه قاری اعزامی جمهوری اسلامی ايران به مسابقات بين‌المللی قرآن مالزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: محمد مشمول، نماينده كشورمان در اين مسابقات كه رتبه اول مسابقات بين‌المللی ليبی سال 88 و رتبه‌های كشورهای متعددی را در كارنامه خود دارد، فردا شب، 11 تيرماه، بر روی سكوی رقابت‌ها حاضر خواهد شد.
اين استاد تلاوت گفت: معمولاً در مسابقات مالزی تقريباً 10 شركت‌كننده خوب حضور دارند و هر تعداد كشور هم كه شركت كنند، آن كشورهايی كه معمولاً حرفی برای گفتن دارند، خود جمهوری اسلامی ايران، مصر، مالزی، اندونزی و تايلند هستند كه نمايندگانشان تلاوت‌های خوبی را به اجرا می‌گذارند.
وی در ادامه افزود: گاهی هم كشور تركيه قاری‌‌های قوی به اين مسابقات اعزام می‌كنند. كشورهای هند و آفريقايی و ديگر كشورهای آسيايی تلاوت‌های خيلی خوبی را معمولاً ارائه نمی‌كنند. كشورهای عراق و افغانستان نيز گاهای نمايندگان قدَری به اين مسابقات اعزام می‌كنند.
ابوالقاسمی در مورد ميزان آمادگی نماينده جمهوری اسلامی ايران به اين دوره از رقابت‌ها گفت: با وجود اختلاف ساعت و تغييرات آب‌وهوايی موجود، محمد در وضعيت خوبی است و دستيابی به مقام اول برای ايشان امری دور از دسترسی نيست؛ رقيب اصلی ايران كشورهای اندونزی و مالزی هستند كه قرائت‌های خوبی را اجرا كرده‌اند.
وی در ادامه در مورد كميته داوران اين دوره از مسابقات عنوان كرد: تركيبی از داوران سطح بالا از كشورهايی مانند مصر در اين كميته هستند كه در كنار آن‌ها داوران در سطوح پايين‌تر از كشورهای تازه‌ استقلال‌يافته روسيه مانند تاجيكستان به چشم می‌خورند كه داوری مطرحی در سطح بين‌المللی ندارند.
ابوالقاسمی خاطرنشان كرد: اين تركيب هيئت داوران، عدم حضور داوران ايرانی در اين مسابقات را بيشتر مورد توجه قرار می‌دهد. اين مسئله از سوی ايران مطرح شده اما هنوز پاسخی در اين رابطه داده نشده است.
استاد همراه نماينده ايران در مسابقات مالزی عنوان كرد: سطح مسابقات بين‌المللی قرآن ايران در مقايسه با مالزی بسيار متفاوت است. اين تفاوت به ميزان شور و هيجان حاكم بر اين مسابقات و نحوه سازماندهی آن برمی‌گردد. شايد تا چند سال پيش مسابقات ايران ضعيف‌تر از مالزی برگزار می‌شد، اما در حال حاضر مسابقات بين‌المللی قرآن ايران به مراتب قوی‌تر از اين مسابقات برگزار می‌شود.
وی افزود: اين مسابقات شور و فعاليت و حاشيه مسابقات ايران را ندارد و تنها قدمت اين رقابت‌ها و حضور پادشاه مالزی در افتتاحيه و اختتاميه اين مسابقات سبب مطرح شدن آن است.
اين قاری بين‌المللی كشورمان گفت: اين مسابقات هر شب از ساعت 20:30 به وقت مالزی (17 به وقت تهران) آغاز می‌شود و به مدت دو ساعت ادامه دارد و هر شب حدود 6 تا 7 قاری تلاوت می‌كنند و برنامه خاتمه می‌يابد و در حاشيه اين مسابقات نيز برنامه‌ خاصی تدارك ديده نشده است.
هر سال اساتيدی از هنر تلاوت برای همراهی كردن افراد برای شركت در مسابقات بين‌المللی اعزام می‌شوند كه امسال نيز به درخواست قاری اعزامی كشورمان به مالزی، احمد ابوالقاسمی يكی از اساتيد هنر تلاوت قرآن كريم و مقام اول مسابقات بين‌المللی قرآن كريم مالزی در سال 70، «محمد مشمول» نماينده جمهوری اسلامی ايران را همراهی می‌كند.
پيش از اين نيز احمد ابوالقاسمی در سال 85 استاد همراه «حسين رستمی» و در سال 91 استاد راهنمای «امين پويا» در مسابقات بين‌المللی قرآن كريم مالزی بوده است.
يادآور می‌شود، پنجاه‌و‌پنجمين مسابقات بين‌المللی قرآن كريم مالزی از هشتم تيرماه در شهر كوالامپور پايتخت اين كشور، آغاز شده و تا 16 تيرماه ادامه دارد.
captcha