ماه رمضان، نوری فراروی مسلمانان برای دستیابی به قله‌های كمال و معرفت الهی است
کد خبر: 2560142
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳

ماه رمضان، نوری فراروی مسلمانان برای دستیابی به قله‌های كمال و معرفت الهی است

گروه اجتماعی: امام جمعه دهلران با بيان اينكه ماه مبارک رمضان يكی ازعنايات خاصه خداوند به امت اسلام است، گفت: خداوند ماه رمضان را نوری فرا روی ملت اسلامی برای رسيدن به قله‌های كمال، معرفت و حكمت الهی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه ايلام، حجت‌الاسلام والمسلمين سیدمحسن موسوی، امام جمعه دهلران در جلسه شورای اداری این شهرستان شنبه، 22 تیرماه با بيان اينكه ماه مبارک رمضان يكی از عنايات خاصه خداوند به امت اسلام است، گفت: خداوند ماه رمضان را مايه عزت مسلمين و نوری فرا روی ملت اسلامی برای رسيدن به قله‌های كمال، معرفت و حكمت الهی قرار داده و به وسيله آن نعمت‌هايش را بر ما تمام كرد.
حجت‌الاسلام موسوی، افزود: رمضان، تجلی رحمت و فضل بی‌کران الهی است که روح ایمان و پاکی، انس و مودت دینی را در کالبد خانواده کهنسال و ریشه‌دار امت اسلامی می‌دمد.
امام جمعه دهلران به تبیین مفهوم روزه پرداخت و تصریح کرد: روزه، ظاهر و باطنی دارد؛ نخوردن و نیاشامیدن شرط ظاهری روزه گرفتن و حفظ زبان از دروغ و دوری از سایر رذایل اخلاقی، باطن روزه است.
وی با اشاره به اينكه مردم با حضور باشكوه خود در انتخابات 24 خرداد موجب رضايت‌مندی مقام معظم رهبری شدند، افزود: برگزاری انتخابات رياست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با اين شكوه در كشور، در حقيقت نماد پيروی مردم از ولايت و نشان‏دهنده علاقه آنها به نظام اسلامی است كه این مهم بايد پاس داشته شود.
امام جمعه دهلران در ادامه با اشاره به اينكه حضور باشكوه مردم در انتخابات موجب خنثی شدن فتنه‌های دشمن شد، اضافه كرد: با برگزاری انتخابات باشكوه، دشمنان متوجه شدند كه تحريم‌ها تأثيری در حضور مردم در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب ندارد.
حجت‌الاسلام موسوی با تبريك به رئيس جمهور منتخب اظهار کرد: اميدواريم كه دکتر روحانی يك دولت اعتدال به معنای حقيقی، هيئت دولت انقلابی، مؤمن، متدين و از همه مهمتر ولايت‌مدار را معرفی كند.
captcha