اولين دارالقرآن سيستم بانكی كشور در بانك رفاه افتتاح شد
کد خبر: 2562439
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

اولين دارالقرآن سيستم بانكی كشور در بانك رفاه افتتاح شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: همزمان با هفتمين روز ماه مبارك رمضان از وب‌سايت دارالقرآن بانك رفاه كارگران با حضور رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم رونمايی شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، صبح امروز، سه‌شنبه، 25 تيرماه مراسم رونمايی از وب‌سايت دارالقرآن بانك رفاه كارگران با حضور مهدی قره‌شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم در ساختمان مركزی بانك رفاه كارگران برگزار شد.
در ابتدای اين مراسم، سرود ملی كشور طنين انداز شد و در ادامه آن امين پويا، قاری بين‌المللی كشورمان به تلاوت آياتی از كلام‌الله وحی پرداخت و پس از آن نيز پيام محمدرضا نظری، رئيس بانك رفاه كارگران توسط محمد رئيسی، مدير روابط عمومی و حوزه مديريت بانك رفاه قرائت شد.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين محقق‌نيا، از اعضای هيئت مديره بانك رفاه كارگران و رئيس كميسيون فرهنگی اين بانك طی سخنانی گفت: اولين دارالقرآن سيستم بانكی كشور برای ترويج و توسعه فعاليت‌های قرآنی در اين بانك تأسيس شده است و اين امر می‌تواند در سيستم بانكی تحول عظيمی را ايجاد كند.
وی در ادامه با تأكيد بر اينكه بانك رفاه بيش از 10 هزار كارمند در سراسر كشور دارد، افزود: اگر هر كدام از اين افراد روزی يك صفحه از قرآن كريم را تلاوت كنند، روزانه 10 هزار صفحه قرآن تلاوت می‌شود و در اين راه بايد خانواده‌های كاركنان را در اين كار ارزشمند سهيم كنيم.
رئيس كميسيون فرهنگی بانك رفاه كارگران با اشاره به اينكه بايد اين دارالقرآن‌ ارتقاء پيدا كند، تصريح كرد: از اين ‌گونه دارالقرآن‌ها بايد در سيستم بانكی كشور هر چه بيشتر راه‌اندازی شود تا فضای بانكی كشور بيش از پيش قرآنی و معنوی شود.
حجت‌الاسلام محقق‌نيا در بخش ديگری از صحبت‌های خود با اشاره به حديث شريفه ثقلين، گفت: بايد در تمام كارها چه فردی و چه اجتماعی از قرآن و اهل ‌بيت عصمت و طهارت(ع) استفاده كنيم، زيرا سعادت دنيا و آخرت ما در گرو تمسك به اين دو يادگار پيامبر اسلام(ص) است.
وی تلاوت قرآن كريم را موجب افزايش يافتن بركات زندگی دانست و خاطرنشان كرد: اگر قرآن در خانه‌ای تلاوت شود، شياطين و صفات پليد از آن خانه خواهند رفت. طبق آيه 57 سوره مباركه يونس «یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ»، قرآن شفا و رحمت است و باعث هدايت انسان می‌شود.
اين عضو هيئت مديره بانك رفاه كارگران با تأكيد بر اينكه تلاوت قرآن كريم باعث اجابت دعا می‌شود و اگر می‌خواهيم دعاهايمان مورد اجابت خداوند قرار گيرد، بايد با قرآن مأنوس باشيم، خاطرنشان كرد: بايد تلاوت و ختم قرآن را به اهل‌بيت(ع) هديه كنيم تا در روز قيامت در زير سايه و حمايت اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) قرار گيريم و سعادتمند شويم.
اجرای سه قطعه تواشيح توسط گروه تواشيح «طه النبی(ص)» يكی ديگر از برنامه‌های مراسم رونمايی از وب‌سايت دارالقرآن بانك رفاه كارگران بود و در ادامه آن نيز مهدی قره‌شيخ‌لو، رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم در سخنانی حلول ماه مبارك رمضان را تبريك گفت.
وی در ادامه افزود: در سوره مباركه «حديد» تصويری از روز قيامت برای انسان‌ها ترسيم شده است. زمانی كه صف مجرمان از مؤمنان جدا می‌شود، مجرمان رو به اهل ايمان می‌كنند و می‌گويند كه از نور خود مقداری به ما بدهيد تا نجات پيدا كنيم و مؤمنان نيز به مجرمان می‌گويند كه اينجا جای كسب نور نيست و بايد اين نور را در دنيا كسب می‌كرديد.
وی در ادامه با اشاره به آيه اول سوره مباركه ابراهيم(ع) گفت: خداوند در اين آيه شريفه می‌فرمايد «الَر كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ»، يعنی ای پيامبر(ص) كتابی كه نازل كرده‌ايم، مردم را از تاريكی به روشنايی می‌برد. پس نتيجه می‌گيريم كه كسب نور از طريق مأنوس شدن با قرآن كريم به دست می‌آيد و اگر می‌خواهيم در آخرت جزء رستگاران و دارای نورانيت باشيم، بايد وجودمان با قرآن ارتباط داشته باشد و از تعاليم و مفاهيم قرآنی استفاده كنيم.
رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم با تأكيد بر اينكه تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها بايد دارای دارالقرآن باشند، خاطرنشان كرد: ما بايد به جايی برسيم كه همه نهادهايمان برای قرآن كريم سرمايه گذاری كنند، زيرا يكی از كارهای كاركنان به ويژه در سيستم بانكی احترام به ارباب رجوع است و دستورات قرآن در اين زمينه می‌تواند برای ما راهگشا باشد.
قره‌شيخ‌لو با اشاره به اينكه اگر كارها را درست انجام دهيم، در اصل در حق خود كار كرده‌ايم و اگر برای كسی مشكلی ايجاد كنيم، در حقيقت برای خود مشكل ايجاد كرده‌ايم، اظهار كرد: قرآن نازل شده است كه زندگی انسان‌ها را در مسير درست قرار دهد و اگر مفاهيم قرآن كريم در زندگی انسان‌ها به طور كامل پياده شود، بسياری از مشكلات جامعه برطرف می‌شود، در همين راستا بايد سيستم‌های اداری كشور با قرآن همراه شوند.
وی افتتاح دارالقرآن بانك رفاه كارگران در ماه مبارك رمضان را الگوی خوبی برای ديگر سيستم‌های بانكی كشور عنوان كرد و گفت: بايد خانواده‌های كاركنان نيز درگير فعاليت‌های قرآنی شوند تا بتوانيم جامعه قرآنی به طور مطلوب در كشور ايجاد كنيم.
قره‌شيخ‌لو افزود: بايد كاری كنيم تا تبليغات دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات با مفاهيم قرآنی عجين شود، زيرا اين كار باعث رفع مشكلات اين دستگاه‌ها خواهد شد. بايد به اين امر هم توجه داشته باشيم كه هزينه كردن در راه قرآن در اصل سرمايه‌گذاری است.
وی در پايان خاطرنشان كرد: سازمان دارالقرآن‌الكريم آماده است با دارالقرآن بانك رفاه كارگران همكاری نزديكی داشته باشد.
در ادامه اين مراسم سيد‌الهام صالحی به عنوان مسئول دارالقرآن بانك رفاه كارگران معرفی شد و سپس از سايت اين دارالقرآن به آدرس www.serat-bankrefah.ir رونمايی و در پايان دعای روز هفتم ماه مبارك رمضان قرائت شد.
captcha