کلنگ احداث کلینیک تخصصی موقوفه ملایر به زمین زده شد
کد خبر: 2964138
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

کلنگ احداث کلینیک تخصصی موقوفه ملایر به زمین زده شد

گروه اجتماعی: عملیات اجرایی اورژانس و کلینیک تخصصی موقوفه ملایر سه‌شنبه، 19 اسفند با حضور نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در بیمارستان امام حسین(ع) این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر سه‌شنبه، 19 اسفند در مراسم کلنگ‌زنی اورژانس و کلینیک تخصصی موقوفه ملایر گفت: این اورژانس در راستای اجرای نیت واقف بزرگ ملایری شادروان سیف‌الدوله در بیمارستان موقوفه امام حسین(ع) احداث می‌شود.

وی افزود: نیت واقف ملایری سیف‌الدوله احداث بیمارستان 12 تخته بوده است که با توجه به تکمیل شدن سرانه تخت در ملایر تصمیم گرفته شد برای عمل به نیت واقف و بر اساس نیاز شهروندان اورژانس تخصصی در بیمارستان امام حسین(ع) احداث شود.

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه اوقاف هیچ دخالتی در امور اجرایی اورژانس ملایر ندارد و تنها نظارت و اجرای ساخت اورژانس زیر نظر این اداره است، بیان کرد: برای ساخت اورژانس و کلینیک تخصصی اوقاف 25 تا 30 میلیارد ریال اعتبار از محل موقوفه سیف‌الدوله هزینه می‌شود و این بنا در دوطبقه با زیربنای دو هزارو 300 مترمربع احداث می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ابراز کرد: طبقه اول اورژانس شامل بخش‌های بستری موقت، اتاق عمل، تزریقات، اتاق معاینه، بخش سوختگی، اتاق ایزوله، انبار، اتاق استراحت پزشک و پرسنل، داروخانه و سالن انتظار و طبقه همکف شامل سالن انتظار، دندانپزشکی، چشم پزشکی، اتاق عمل، بخش های جراحی، داخلی، مامایی، اطفال، ارتوپدی، بایگانی و سرویس های بهداشتی است.

در ادامه علی نعمت چهاردولی، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: ملایر از نظر اورژانس و رسیدگی به بیماران دارای مشکلاتی بود که به همین منظور، احداث اورژانس و کلینیک تخصصی پیگیری شد و امیدواریم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

محسن ترکاشوند، رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: بیمارستان امام حسین(ع) بزرگترین مرکز تخصصی شهرستان و مرکز حوادث و سوانح ترافیکی جنوب استان است، شهرستان بیشترین بار حوادث و سانحه را دارد اما صاحب کوچکترین اورژانس است و به همین دلیل نیاز به اورژانس و کلینیک تخصصی احساس شد که اقدامات لازم برای احداث این اورژانس در دستور کار مسوولان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا توافقات نهایی انجام شده که با نقشه‌های اولیه ای که دانشگاه علوم پزشکی استان طراحی کرده و در اختیار ما گذاشته است اورژانس در دو طبقه با زیر‌بنای یک هزار و 150 مترمربع با تجهیز اوقاف ساخته می‌شود.

captcha