بهشت تحفه‌ای است که به خادمان قرآن مانند حمیدرضا عباسی اعطا می‌شود
کد خبر: 3466439
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
حشمتی:

بهشت تحفه‌ای است که به خادمان قرآن مانند حمیدرضا عباسی اعطا می‌شود

گروه اجتماعی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محفل انس با قرآن کریم که جهت یادبود حمیدرضا عباسی، قاری ممتاز کشورمان در مسجد کرامت مشهد برگزار شد، گفت: بهشت تحفه‌ای است که از سوی خداوند متعال به خادمان قرآن مانند حمیدرضا عباسی اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محفل انس با قرآن کریم و یادبود حمیدرضا عباسی، مهاجر الی‌الله با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شام‌گاه 20 دی‌ماه در مسجد کرامت مشهد برگزار شد.
میثم محمد، قاری نوجوان کشور با قرائت آیات پایانی سوره نبأ آغازگر محفل انس با قرآن کریم بود و سیدروح‌الله هاشمی، نفر اول مسابقات بین‌المللی شبکه کوثر نیز آیاتی از سوره آل عمران را به زیبایی قرائت کرد، همچنین، محفل با شکوه انس با قرآن کریم با اصوات دلنشین‌الله گرم‌تر و نورانی‌تر می‌شد و مهدی تقی‌پور، دیگر قاری برتر مشهدی نیز با قرائت زیبای خویش به شکوه محفل افزود.
محفل انس با قرآن یادبود حمیدرضا عباسی در مشهد برگزار شد
سپس، جلیل شریفی با قرائت آیات 10 تا 23 سوره واقعه زینت آرای محفل انس با قرآن کریم و یادبود حمیدرضا عباسی، مهاجر الی‌الله بود.
در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم عباسی اظهار کرد: ضایعه از دست دادن محسن حسنی کارگر و حمیدرضا عباسی، دو قاری بین‌المللی شهر مشهد لطمه سنگینی بر جامعه قاریان وارد کرده است.
وی با اشاره به سوره فجر افزود: این آیه را اگر به حمیدرضا عباسی نسبت بدهیم، می‌توان گفت نفس مطمئنه را کسی دارد که آرامش را در نگاه، رفتار و سخنان خود دارد؛ این نفس مطمئنه با ذکر خدا میسر می‌شود.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وقتی خدا اوصاف بهشتیان را در قرآن می‌شمارد، عنوان می‌کند که بهشت، تحفه‌ای است که به خادمان قرآن یعنی حمیدرضا عباسی اعطا می‌شود، اظهار کرد: بعد از مرحله رضای خداوند و نفس مطمئنه، انسان صالح وارد مرحله عباد می‌شود، بعد از مرحله عباد نیز، وعده بهشت خداوند تحقق پیدا می‌کند.
محفل انس با قرآن یادبود حمیدرضا عباسی در مشهد برگزار شد
حشمتی با بیان اینکه از خدا می‌خواهم روح حمیدرضا عباسی، این مهاجر الی‌الله با اولیاء الهی محشور شود، گفت: از این پس کار سخت مادر و همسر مرحوم عباسی یعنی نگهداری از کودکان ایشان آغاز شده است، بر این اساس خوبی‌های حاج حمیدرضا را باید حفظ کرده و یادگاران ایشان را نیز نیز نگهداری کنند.
وی با تأکید بر اینکه جایگاه همه مهاجران الی‌الله در بهشت است، ادامه داد: بهترین‌های امت اسلام، حاملان قرآن هستند که آن‌ها انبیاء و مرسلین هستند، لذا جایگاه قرآنیان بعد از این دو گروه در بالاترین درجه بهشت قرار دارد.
سپس گروه تواشیح فدک‌الزهرا با شعری در خصوص امام رضا(ع) محفل را زینت بخشیدند، در این مراسم سید سعید سرابی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محسن صادقی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری خراسان رضوی، سردار بهمن امیری‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی تهران و قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی و ... حضور داشتند.
captcha