انجام فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و پژوهشی تشکل‌های قرآنی لرستان از طریق سامانه آموزشی مسابقه
کد خبر: 3466880
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
امیدیان خبر داد:

انجام فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و پژوهشی تشکل‌های قرآنی لرستان از طریق سامانه آموزشی مسابقه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با اشاره به سامانه آموزشی مسابقه، بیان کرد: در حال حاضر فعالیت آموزشی به‌صورت کلی از این طریق انجام می‌گیرد و در آینده نزدیک فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و پژوهشی تشکل‌های قرآنی از این طریق انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان که اواخر هفته گذشته برگزار شد، گفت: طی این جلسه گزارشی از انتخابات اتحادیه کشوری، اردوی مدیران خانه‌های قرآنی روستایی ـ شهری به شهر اصفهان، فرآیند تهیه طومار امضا شده توسط مؤسسات در راستای واگذاری مسئولیت مؤسسات به سازمان تبلیغات اسلامی ارائه شد.
امیدیان بیان کرد:  در ادامه درباره تسویه کلاس‌های طرح قرآنی ۱۴۴۹ که با حضور ۴۱ تشکل قرآنی و مجری این طرح در سطح استان با حضور بیش از هزار و ۳۵۰ نفر برگزار شد، مطالبی ارائه شد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان با اشاره به رد صلاحیت کانون فرهنگی ـ تبلیغی المهدی مبنی بر اجرای طرح مؤسسه نت به‌دلیل عدم شفاف بودن ماهیت فعالیت، عنوان کرد: همچنین شرایط ۱۱ مؤسسه قرآنی و یک خانه قرآن روستایی که درخواست طرح مؤسسه نت را داده‌ بودند، بررسی شد تا از این به بعد مؤسسات و خانه‌های قرآن سراسر استان خدمات کامپیوتری خود را با قیمت‌های نازل‌تر ارائه کنند.
وی با اشاره به سامانه آموزشی مسابقه، بیان کرد: نظرات اعضا در این زمینه نیز اخذ شد و در حال حاضر فعالیت آموزشی به‌صورت کلی از این طریق انجام می‌گیرد و در آینده نزدیک فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و پژوهشی تشکل‌های قرآنی از این طریق انجام خواهد شد.
امیدیان عنوان کرد: طی این جلسه اعضای اتحادیه خواستار پیگیری تفاهم‌نامه این اتحادیه با دانشگاه علمی ـ کاربردی درخصوص بهره‌مندی دو طرفه از ظرفیت هر دو دستگاه شدند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان از حمایت ۱۰ میلیون ریالی از مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) شهر پل‌دختر خبر داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن این مؤسسه در منطقه محروم، طی رایزنی‌هایی که با محمودی، بخشدار و عبدی‌، مسئول کمیته امداد معمولان مبنی بر این‌که تمام دستگاه‌های اجرایی، ظرفیت‌هایشان را در اختیار مؤسسه قرار دهند انجام شده است، مصوب شد این هزینه به‌عنوان اجاره‌بها برای اجاره کردن محلی برای ادامه روند فعالیت‌شان پرداخت شود.
وی با اشاره به این‌که سه مؤسسه به جمع مؤسسات عضو اتحادیه اضافه شده‌اند، ادامه داد: از سوی سایر اعضای هیئت مدیره نیز مصوب شد تا در صورتی‌که مؤسسه قرآنی با ضرورت و به تشخیص هیئت مدیره، نیازمند و در شرف قطع فعالیت و انحلال بود این کمک به آن‌ها نیز شود تا از این‌که فعالیت قرآنی‌شان به تعطیلی بینجامد جلوگیری شود.
امیدیان بیان کرد: همچنین چهار نفر از اعضایی که برای انتخاب هیئت بازرسی کاندیدا شده بودند به دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی برای تأیید صلاحیت فرستاده شدند تا پس از اعلام نتیجه طی ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه سایر مراحل انجام شود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان با اشاره به این‌که دوازدهمین مجمع عمومی اتحادیه اول بهمن‌ماه انجام می‌شود، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که مدیرعامل اتحادیه کارهای لازم برای مکان انتخابات هیئت بازرسی را پیگیری کند، که مقرر شد این انتخابات با حضور اعضای مجمع عمومی در اولویت نخست در شیراز و در جوار حضرت شاه‌چراغ(ع) و در اولویت بعدی طی اردوی راهیان نور و در سومین اولویت در خرم‌آباد برگزار شود.
وی اظهار کرد: گزارش مالی نیز از گردش مالی اتحادیه از طریق ایمیلی برای اعضای مجمع ارسال می‌شود و در صورتی‌که سؤالی بود، طی این مجمع به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.
captcha