مسمومیت مسلمانان میانمار توسط بودائیان
کد خبر: 3479809
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴

مسمومیت مسلمانان میانمار توسط بودائیان

گروه بین‌الملل: یک مسئول بیمارستان‌ دولتی بنگلادش از مسمومیت مسلمانان میانماری بستری‌شده در این بیمارستان با غذاهای آلوده خبر داد.

مسمومیت مسلمانان میانمار توسط بودائیان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری اراکان میانمار، یک مسئول بیمارستان دولتی بنگلادش گفت: تعدادی از بیماران روهینگیایی این بیمارستان که از ایالت اراکان میانمار در این بیمارستان بستری شده‌اند، از بیماری‌های مشترکی رنج می‌برند و نشانه‌های این بیماری‌ها در بین آن‌ها یکی است.

وی افزود: این بیماری با انتشار ویروس در خون و کلیه بیماران همراه است و طی مدت کوتاهی در همه بخش‌های بدن گسترش می‌یابد.

این مسئول بیمارستان دولتی بنگلادش تصریح کرد: خانواده بیمارانی که در این بیمارستان بستری هستند، اعلام کرده‌اند که این بیماری عجیب و نادر به دلیل خوردن غذاهای مسموم شیوع پیدا کرده است.
 
وی گفت: بنا به گفته خانواده‌های بیماران میانماری بودایی‌ها عامل این مسمومیت بوده و غذاهای آوارگان روهینگیا را قبل از توزیع در چادرهایشان با سم آلوده کرده‌اند.
 
مسئول بیمارستان دولتی بنگلادش اظهار کرد: اغلب کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، زمان زیادی نمی‌توانند مقاومت کنند و پس از چندماه تسلیم مرگ می‌شوند.
 
گزارش‌های رسیده همچنین حاکی است بوداییان میانمار در جنایت جدید خود، کودکان مسلمان روهینگیایی را در برکه‌های آب غرق می‌کنند.
 
خبرگزاری اراکان میانمار در این‌باره نوشت: 3 کودک مسلمان روهینگیایی طی چند روز گذشته توسط افراد ناشناس در برکه آب در ایالت اراکان غرق شدند.

captcha