جامعه اسلامی نسبت به نیازمندان تواضع دارد
کد خبر: 3480448
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
امام‌جمعه رشت:

جامعه اسلامی نسبت به نیازمندان تواضع دارد

گروه سیاسی: آیت‌الله قربانی گفت: انسان مسلمان باید نسبت به نیازمندان تواضع داشته باشد، زیرا حکومت اسلامی همه مردم را جزو عائله خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 14 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به جایگاه احسان و نیکوکاری در اسلام، اظهار کرد: همه انسان‌ها در آفرینش یکسان نیستند و استعدادهای متفاوتی دارند لذا دین مبین اسلام برای پر کردن این اختلاف حقی بر گردن حکومت نهاده است.

وی تاسیس نهاد کمیته امداد را یکی از راهکارهای از بین بردن شکاف و فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی دانست و افزود: براساس منشور مملکت‌داری امام علی(ع)، بخشی از بیت‌المال مسلمانان باید برای کمک به محرومان و نیازمندان صرف شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه انسان دارای کرامت است، تصریح کرد: عواطف و دست‌گیری از نیازمندان باید در جامعه  اسلامی همواره وجود داشته و مردم اهل تکریم، احسان و نیکوکاری باشند. انسان مسلمان باید نسبت به نیازمندان تواضع داشته باشد، زیرا حکومت اسلامی همه مردم را جزو عائله خود می‌داند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به نشست شورای همکاری کشورهای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این کشورها با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را که توانسته اسرائیل متجاوز را بیرون کند، تروریست خوانده‌اند که جای تاسف دارد، زیرا دولت آل سعود تروریست واقعی است.

وی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند، عنوان کرد: انتخابات اخیر و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های اخذ رای به فرمان مقام معظم رهبری، نشان داد که مشارکت در ایران اسلامی، از بسیاری از کشورها که مدعی دموکراسی هستند، بالاتر است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به مشارکت 62 درصدی در انتخابات، یادآور شد: متاسفانه برخی بداخلاقی‌ها در جریان برگزاری این انتخابات از جمله تخریب کاندیداها با تهمت و افترا و... احساسات مردم را جریحه‌دار کرد. همچنین نسبت دادن برخی از چهره‌های انقلابی و خادمان مملکت به بیگانگان، نمونه دیگری از این بداخلاقی‌ها بود. اگر حرمت شخصیت‌های نظام را حفظ نکنیم، به طهارت انتخابات خدشه وارد می‌شود.

امام جمعه رشت با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام و در احادیث بسیاری از ائمه معصومین(ع)، نسبت به حفظ انفال و درختکاری سفارش شده و که ثواب آنها پس از مرگ نیز شامل حال انسان می‌شود. براساس قرآن درخت برای حیات انسان‌ها آفریده شده است لذا ما نیز طبق این سفارشات، نباید جنگل‌ها را از بین ببریم، بلکه با درختکاری و مراقبت از درختان، باید در افزایش فضای سبز و جنگل‌ها موثر باشیم.
captcha