درختکاری مصداق ارزشمند سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 3480798
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

درختکاری مصداق ارزشمند سبک زندگی اسلامی است

گروه اجتماعی: رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان درختکاری را یک سنت حسنه در فرهنگ اسلامی و ایرانی دانست و گفت: درختکاری می‌تواند مصداق سبک زندگی اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مراسم درختکاری به مناسبت 15 اسفند‌ماه روز درختکاری در پارک حاجی آباد لاهیجان با حضور جمعي از مسئولين، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان برگزار شد.

در اين مراسم حسینعلی خدایگانی طی سخنانی، درختکاری را یک سنت حسنه در فرهنگ اسلامی و ایرانی دانست و تصریح کرد: درختکاری یکی از موضوعاتی است که همواره در روایات متعددی بر آن تأکید شده است و می تواند مصداق سبک زندگی اسلامی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه درخت و درختکاری نشانه‌ای از زندگی، زیبایی، پاکیزگی و طراوت است، افزود: پیشرفت تکنولوژی و افزایش روزافزون آلودگی ‌های محیطی از مهم‌ترین عوامل تهدید سلامت انسان به‌شمار می ‌روند و ضروری است فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توسعه منابع طبیعی و فضای سبز احیا شود.

وی درختکاری را موجب کنترل آلودگی‌های موجود در سطح شهر دانست و یادآور شد: همه باید در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کوشا باشند و هر سال با کاشت یک نهال کوچک، محیط خود را سرسبز و بانشاط تر کنند.

به گزارش ایسنا؛ در ایران، از ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند «روز درختکاری» است.

captcha