85 درصد هزینه درمان زوج‌های نابارور در کشور رایگان می‌شود
کد خبر: 3526551
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
آقاجانی:

85 درصد هزینه درمان زوج‌های نابارور در کشور رایگان می‌شود

گروه سلامت: معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به پرداخت بخشی از هزینه‌های درمان ناباروری گفت: به یک میلیون و 700 هزار نفر از هزینه زوج‌های نابارور در بخش دولتی تحت عنوان تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، به تشریح اقدامات معاونت درمان وزارت بهداشت پرداخت و اظهار کرد: مردم در دوره پیش از دولت یازدهم، مشکل پرداخت از جیب داشته  60 درصد هزینه‌های خود را از جیب پرداخت می‌کردند. پیش از این تجهیزات بیمارستانی کاملا فرسوده شده و عملا بیمارستان ها ورشکست شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برای اصلاح مشکلات، طرح تحول را بعد از شش ماه تحقیقات در نیمه اردیبهشت سال 1393 آغاز کردیم، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح در دو سال و نیم گذشته، نظرسنجی‌هایی توسط خبرگزاری ایرنا، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و صدا و سیما انجام شده که در تمام آنها، مردم از طرح تحول ابراز رضایت کرده و بر این اساس، وزارت بهداشت از نظر جلب رضایت مردمی، در صدر دستگاه‌های دولتی قرار گرفته است.

آقاجانی با بیان اینکه در طول اجرای طرح تحول سلامت، 10 میلیون و 670 هزار نفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفتند، تصریح کرد: 16 میلیون نفر از خدمات طرح تحول استفاده کرده و هزینه پرداخت از جیب مردم از 37 درصد به شش درصد در شهرها و سه درصد در روستاها کاهش یافته است.

آقاجانی در واکنش به سوال خبرنگاری درباره نحوه تاسیس قطب های سرطان با اشاره به بالارفتن سن جمعیت کشور و افزایش ابتلا به سرطان گفت: هم اکنون شبکه مراقبت از سلامت را طراحی کرده‌ایم. این شبکه در سه سطح ارائه خدمت می‌کند؛ سطح اول با 131 مرکز، خدمات تشخیصی، غربالگری و خدمات سرپایی است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اظهار اینکه در سطح دو، خدمات درمانی، تشخیصی و سرپایی تخصصی در 37 مرکز ارائه می‌شود، ادامه داد: در سطح سه نیز 14 مرکز فوق تخصصی، همه نوع خدمات جامع سرطان از جمله پرتودرمانی، جراحی و ... عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: 37 مرکز سطح دو و 14 مرکز سطح سه با سرمایه بخش خصوصی ساخته می شود که.در انتظار نهایی شدن قرارداد آنها هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت با اعلام یک خبر خوش در هفته دولت اعلام کرد: هفت اورژانس هوایی جدید در هفت نقطه کشور راه اندازی می‌کنیم. همچنین 150 هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور داریم که هدف نهایی ما تاسیس 44 پایگاه اورژانس هوایی در کشور است.

آقاجانی با بیان اینکه 1600 آمبولانس پیشرفته جدید به ناوگان 115 افزوده خواهد شد، تصریح کرد: 800 دستگاه تا کنون راه اندازی شده و 80 دستگاه دیگر تا پایان 95 به ناوگان کشوری اضافه می‌شود.

وی وعده داد که برنامه داریم که تا پایان سال ،5, 200 دستگاه اورژانس موتوری به ناوگان فعلی شهر تهران اضافه شود.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ایران و برزیل دارای بالاترین نرخ سزارین به نسبت جمعیت این کشورها در دنیاست افزود: این روند در طرح تحول سلامت تغییر کرده و تا این لحظه، 6.5 درصد از سزارین های انجام شده در کشور کاهش یافته و یک میلیون و 150 هار زایمان طبیعی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه تاسیس 1800 واحد اختصاصی زایمان ADR را در سراسر کشور داریم عنوان کرد: 800 واحد آن راه اندازی شده و مابقی هم در طول سال جاری افتتاح می‌شود.

آقاجانی با بیان اینکه پنج برنامه مهم برای ترویج زایمان طبیعی را اجرا می‌کنیم تصریح کرد: رایگان کردن زایمان طبیعی، فراهم شدن شرایط زایمان مجدد و دوره های آموزش و توانمندسازی عامل زایمان و مادران باردار را در حال اجرا هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 17 مرکز جدید درمان ناباروری در کشور تاسیس می کنیم ادامه داد: این 17 مرکز با تمرکز بر استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گلستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که هیچ مرکز درمان ناباروری ندارند و علاوه بر این استان‌های دیگری که مرکز دولتی درمان ناباروری ندارند راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: در حال تجهیز و نوسازی 24 مرکز موجود درمان ناباروری هستیم.

آقاجانی با اعلام اقدام جدید وزارت بهداشت برای کمک به درمان زوج‌های نابارور تصریح کرد: دو میلیون زوج نابارور در کشور داریم که می‌خواهیم 85 درصد از هزینه های درمان آنها را بر مبنای تعرفه دولتی به صورت رایگان حساب می کنیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این برنامه را امروز ابلاغ می کنیم خاطرنشان کرد: 105 میلیارد تومان بودجه برای این برنامه اختصاص داده ایم که بیشتر این مبلغ مربوط به بخش تشخیصی درمانی است.

وی با توضیح اینکه به یک میلیون و 700 هزار نفر از هزینه IVF زوج های نابارور در بخش دولتی تحت عنوان تعرفه دولتی پرداخت می شود اضافه کرد: زوج ها فقط باید 300 الی 400 هزار تومان را از جیب پرداخت کنند که این اقدام تا سه بار تحت پوشش دولت قرار دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه پیش از طرح تحول، 67 درصد بیمارستان ها فرسوده بودند افزود: در طرح هتلینگ، دو میلیون متر مربع از بیمارستان های کشور را با 50 هزار تخت بیمارستانی و 77 هزار قلم دستگاه، تجهیز کردیم.

وی با بیان اینکه 12 هزار و 500 اتاق استراحت کادر پرستاری ساخته شده خاطرنشان کرد: 27 هزار قم تجهیزات پزشکی در رنج قیمتی 50 میلیون تا پنج میلیارد تومان در بیمارستان های کشور تجهیز شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 5760 پزشک متخصص و فوق تخصص در 301 شهر در مناطق محروم به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند تصریح کرد: این پزشکان در شیفت عصر و شب که پیش از آن کمبود نیرو داشتیم نیز فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر شب 800 پزشک متخصص در 19 رشته در همه بیمارستان های مشمول طرح تحول سلامت خدمت می کنند اضافه کرد: 700 هزار شب کشیک در طرح تحول انجام شده که شامل خدمات اورژانس، جراحی اورژانس و رسیدگی و مراقبت بیماران بدحال و ... می شود.

آقاجانی با تاکید بر اینکه 568 کلینیک در 355 شهر کشور قریب 80 میلیون بار ویزیت داشته اند گفت: 250 پلی کلینیک در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه 100 کلینیک ویژه تا پایان سال 95 ساخته خواهد شد اضافه کرد: 6500 مطب در این کلینیک ها ایجاد می شود.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۰:۴۸
0
0
پس کی شروع میشه درمان کجا برم
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۳:۳۰
0
0
من به عنوان یه جوان دانشجوی بی پول آرزو دارم یک مرکز درمان ناباروری تاسیس کنم و با همان هزینه مصوب زوجین نابارور را درمان کنم
اگر ۸۵ درصد رایگان شود من بدبخت چطور پول دراورم و مانند آنهمه دکتر و پزشک زندگی خوبی داشته باشم؟
ی.ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ۰۹:۵۷
0
0
همه مراکز ناباروری هزینه هاش آزاده،کجا درصدی ازش رایگان شده؟خیلیا به خاطر همین هزینه های سرسام آور بی خیال درمان میشن،فقط شعاره
captcha