طب سنتی و اسلامی دستور صریح قرآن است/ وزارت بهداشت علاقه‌ای به توسعه این طب ندارد
کد خبر: 3544629
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
وزیر سابق بهداشت:

طب سنتی و اسلامی دستور صریح قرآن است/ وزارت بهداشت علاقه‌ای به توسعه این طب ندارد

گروه سلامت: وزیر سابق بهداشت با اشاره به تأکید سیاست‌های ابلاغی سلامت در رابطه توسعه طب سنتی و اسلامی، عدم توسعه این طب در دوره کنونی وزارت بهداشت را مورد انتقاد قرار داد.

محمد حسن طریقت منفرد، وزیر سابق بهداشت با حضور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه طب سنتی ایرانی و اسلامی دستور صریح قرآن است، اظهار کرد: این طب علاوه بر اینکه در میان دین اسلام و در سبک زندگی ائمه اطهار دارای جایگاه ویژه‌ای است پس از انقلاب احیای آن آرزوی امام خمینی(ره) و دغدغه رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: توسعه این طب در سیاست‌های کلی سلامت که توسط رهبری ابلاغ شده مورد تأکید است، اجرای این سیاست‌ها در حکم اجرای قانون اساسی بوده و عدم اجرای آن نیز جرم محسوب می‌شود.

طریقت منفرد با بیان اینکه در حال حاضر اجرای سیاست‌های ابلاغی در در حوزه توسعه طب سنتی ایرانی و اسلامی معطل مانده یادآور شد: اقداماتی هم که قبلا در این حوزه شده بود نیز لغو شده است.

وی ادامه داد: در کشور ما باید طب ایرانی – اسلامی مورد توجه بیشتر قرار گیرد و گسترش یابد؛ برای این منظور لازم است در خانواده ها، مهدهای کودک، مدارس و محافل علمی این طب ترویج یابد و مردم این نیاز را در مقوله سلامت مطالبه کنند.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه طب و دین در دوره کنونی وزارت بهداشت تصریح کرد: این موضوع وعده زیبایی است و تا زمانی که اجرایی شود، عمر دولت تمام می‌شود.

طریقت منفرد افزود: در دولت قبلی نیز تاسیس دانشگاه جامع طب سنتی تصویب شد اما با روی کار آمدن و فعالیت دولت جدید، بنا بر مصوباتی، احداث این دانشگاه منحل شد.

captcha